Jump to content
IGNORED

Trenger tydeligvis hjelp til å finne en bra skallbukse...

Stv
 Share

Recommended Posts

9 minutes ago, Omnilite said:

Løsningen finnes jo, trenger bare litt lengre jakke...

e34c5093b5d17c7fd5f61fdac9e43c5c.jpg.2e5604856ae4f27104dd11be66bce19a.jpg

Lårings. Ventilerer oppover og gir et mindre klamt område.

Lårings er knall! Jeg går mest bukser som ikke er veldig tette (Keb, Axis hybrid) og har Jerven lårings i sekken. Disse tas veldig enkelt av/på over sko. På de verste dagene, så funker det å ha de på hele dagen uten å bli for varm og klam. Det luftes godt ut i toppen (som bildet over viser). Men man er avhengig av lang jakke for at det skal funke ja. 

HunterHunted skrev (14 timer siden):

Jaha? Svetter du ikke fra hoftene og ned? Da er du et unikum🙄

Hehe, jeg skrev vel at det meste av svettingen er på overkroppen, ikke alt.. Jeg opplever det som et lite problem, selv for meg som svetter mye. Å bli våt på underkroppen er et langt større problem, derfor har jeg valgt denne løsningen. Det var bare et innspill til alternativer i en buksediskusjon. Det fins forøvrig regnbukser som har et felt med mesh øverst mot linningen, slik at det kan luftes derfra. 

Friluftsklær med membran er både dyrt og et stort miljøproblem, og det å stadig kjøpe nye bukser som går lekk er for min del ikke en alternativ løsning lenger.