Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye fjellstøvler


kgrotle

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal i sommer gå «hytte til hytte»-tur i Breheimen og Jotunheimen. Jeg har ikke gått der før og kjenner derfor ikke til terrenget. Siste ti årene har jeg hatt et par Crispi Besseggen – god komfort og solide sko, men jeg har ofte opplevd sålen som litt glatt.. I tillegg begynner de å vise tegn til slitasje, så jeg tenker nå å kjøpe et nytt par og ha de gamle på lur i reserve. 

 

Basert på dette mottar jeg gjerne tips til hva mitt neste par med fjellstøvler bør være. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Alfa Berg, tilvsarende Walk King. Synes de har fungert fint. Føltes ferdig inngått når de var nye, aldri hatt tendens til gnagsår e.l . Opplever ikke såle som glatt men heller ikke ekstrem grep på vått som et par Viking støvler jeg hadde med UGC såe. Men Alfa har langt bedre grep på vått enn et par Salomom jeg gar hatt. Ikke hatt Crispi så jeg kan ikke sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en stor tilhenger av Crispi Besseggen 2.0 . Vi har ikke opplevd disse som spesielt glatte. De har også en passform som passer meg godt. Lurer på om 2,0 har en ytterligere forsterking - de er også ganske små i størrelsen. 
det er ellers et mangfold av sko men det viktigste er ar det er Gore tex og at passformen er grei for din fot

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.