Jump to content

DD Hammocks superlight tarp - er de bra/solide eller ikke?

Espen A

Recommended Posts

Hei

Jeg har sett på disse superlight tarpene til DD Hammocks. Tenker å bruke de hovedsaklig til regnskydd foran teltåpningen når jeg skal lage mat, slappe av osv. Superlight høres bra ut når jeg tenker på vekt, men er de solide? Tåler de noen kraftige vindkast her og der, eller går de i stykker fort? Er det noe som tilsier at jeg ikke bør kjøpe den?

Mvh Espen

https://www.hektapatur.no/sove-ute/telt/tarp/dd-hammocks-superlight-tarp-3x29

Annonse

Bare kjøp. Jeg bruker en slik over ene hengekøya eller når jeg bare bruker tarp over soveplassen. Eneste minuset er at den medfølgende pakkposen er ultrasuperlett, dvs alt for liten. 

• Like 1

Kristian J. Vabø skrev (4 timer siden):

Evt kjøpe en kompressjonspose.
Det har jeg gjort til min DD Tarp 3x3 for å få den mindre. Den passer bra i den originale pakkposen, men det blir mye volum.

Har DD egne kompresjonsposer? eller kjøpte du fra noen andre?

Diger Jotne skrev (40 minutter siden):

Har DD egne kompresjonsposer? eller kjøpte du fra noen andre?

Bruker en Sea To Summit eVent-kompressjonspakkpose.
https://seatosummit.com/product-category/dry-bags-storage/compression-sacks/

Men funker sikkert med en vanlig pakkpose med rulletopp også, om man er flink til å få ut mye luft og presse innholdet sammen når man ruller den igjen.

• Like 1

ost skrev (På 12.5.2021 den 13.38):

Eneste minuset er at den medfølgende pakkposen er ultrasuperlett, dvs alt for liten. 

Selve tarpen er veldig bra, men som du sier så er pakkposen latterlig liten; det er ikke mulig å få pakket den ned igjen etter å ha tatt den ut første gangen.

Men verken bardunene eller pluggene som følger med er heller ikke mye å skryte av. Pluggene er av spiker-typen, og sitter ikke så godt i bakken, og har en farge som gjør det veldig vanskelig å finne dem igjen hvis man mister dem i lyngen. Bardunene er av kina-typen, og både tvinner seg og floker seg.

Espen A skrev (10 timer siden):

Jeg kjøpte den nå. Satser på ar den er bra. Jeg kan alltids sy en større pakkpose. Takk for svar.

Jeg fant en pakkpose til et gammelt liggeunderlag som passet og som rommer både tarpen, 6 plugger og 20m line. Det funker bra.  :) Bruker Y-plugger fra Helsport og 3mm Ø line fra DD.