Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Exped Downmat UL Winter


Anbefalte innlegg

Egentlig superfornøyd med isoleringsevnen til matta men jeg klarer ikke sove komfortabelt nok på den. Ligger mye på siden og våkner stiv og støl gjennom natta noe som ødelegger litt av turopplevelsen. 

Vurderer Sea to Summit Comfort Plus XT Insulated som skal ha høy komfort. 

Noen som har prøvd den eller har andre alternativer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
northern_fov skrev (4 timer siden):

Egentlig superfornøyd med isoleringsevnen til matta men jeg klarer ikke sove komfortabelt nok på den. Ligger mye på siden og våkner stiv og støl gjennom natta noe som ødelegger litt av turopplevelsen. 

Vurderer Sea to Summit Comfort Plus XT Insulated som skal ha høy komfort. 

Noen som har prøvd den eller har andre alternativer? 

 

Thermares Xtherm? Veldig annerledes liggeopplevelse. Jeg liker best exped.

du kan også prøve myk exped med ett tynt og mykt skumunderlag øverst. Tynneste typen du finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å regulere litt på hardheten ved å bruke mer/mindre luft?

Jeg sover også på siden, et "wide" underlag er bedre enn standard, blir litt mer "wiggle room" for hvordan det er best å ligge. Det er også lettere å sno seg unna en liten "hump" eller "dump" om bakken ikke er helt plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål 1: Hvor lite luft har du i det?

 

Jeg pleier gjøre en test når jeg sover på oppblåsbare: Legger meg på siden og gynger litt og slipper forsiktig ut luft til hofta får "bakkekontakt". Altså dunker forsiktig nedi i bakken. Jeg sover mest på ryggen, men kanskje 30% på siden. Dette gir den minste luftmengde som jeg både sover maks komfortabelt med og som også opprettholder en viss isolasjon selv når jeg ligger på siden.

 

Har vært på tur med flere som har vært av den oppfatning at oppblåsbare skal pumpes maks fulle for å få maks avstand til bakken. Det blir ikke spesielt behagelig å sove på å...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (11 timer siden):

Spørsmål 1: Hvor lite luft har du i det?

 

Jeg pleier gjøre en test når jeg sover på oppblåsbare: Legger meg på siden og gynger litt og slipper forsiktig ut luft til hofta får "bakkekontakt". Altså dunker forsiktig nedi i bakken. Jeg sover mest på ryggen, men kanskje 30% på siden. Dette gir den minste luftmengde som jeg både sover maks komfortabelt med og som også opprettholder en viss isolasjon selv når jeg ligger på siden.

 

Har vært på tur med flere som har vært av den oppfatning at oppblåsbare skal pumpes maks fulle for å få maks avstand til bakken. Det blir ikke spesielt behagelig å sove på å...

Pumper det ikke beinhardt.

Splunka ut for et STS Comfort Plus Insulated. Kunne gått for XT varianten som er enda tykkere men det koster en del mer. Vil uansett bruke bamse i tillegg så det burde vel gå greit. Testen på stuegulvet var i hvert fall lovende. En heeeelt annen liggeopplevelse. Pumpesekken er genial og den beste jeg har brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.