Påsan Joti Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 Min gamle 111 lekker fra tanklokket. Hvor kan jeg få tak i ny pakning eller lokk med pakning? Hvordan får jeg ut den gamle pakningen? Quote
+Espen Ørud Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 På den ene av mine var denne pakningen blitt så hard og sprø at det var å hakke den ut med litt kakking med en flat skrutrekker og litt makt. Den kom ut i småbiter. Laget ny ved å skjære ut en komplett sirkel (ikke bare en ring) fra ark med pakningsgummi handlet på Biltema. Du får for øvrig tak i rett pakning via søk på Finn.no osv da det er flere som selger reservedeler. Har desverre ikke varenummeret foran meg men det var noe ala denne i hvert fall: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/motordeler/oljepluggspakninger/gummiduk-2000017978 1 Quote
borgern Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 Regner med du får tak i lokk hos Finn Hjelmerud. Evt også repkit til den. Er vel ekstra grafittpakning, rensenål, vatt, et par pakninger etc i det, Quote
Kjetil S Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 Espen Ørud skrev (5 timer siden): På den ene av mine var denne pakningen blitt så hard og sprø at det var å hakke den ut med litt kakking med en flat skrutrekker og litt makt. Den kom ut i småbiter. Laget ny ved å skjære ut en komplett sirkel (ikke bare en ring) fra ark med pakningsgummi handlet på Biltema. Du får for øvrig tak i rett pakning via søk på Finn.no osv da det er flere som selger reservedeler. Har desverre ikke varenummeret foran meg men det var noe ala denne i hvert fall: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/motordeler/oljepluggspakninger/gummiduk-2000017978 Hvis man legger inn en sirkel som fyller hele korken dekker man jo over sikkerhetsventilen også. Skar du ut et hull i midten? Quote
Påsan Joti Posted October 13, 2020 Author Posted October 13, 2020 Ikke pokker om jeg fikk ut pakningen. Jeg har ikke noe å spenne fast lokket i slik at jeg kan meisle den ut. Jeg forsøkte å legge den i kokende vann for å få gummien litt mykere men uten resultat. Brakk skrutrekkeren og holdt på å spidde meg selv. Quote
Påsan Joti Posted October 13, 2020 Author Posted October 13, 2020 Ikke pokker om jeg fikk ut pakningen. Jeg har ikke noe å spenne fast lokket i slik at jeg kan meisle den ut. Jeg forsøkte å legge den i kokende vann for å få gummien litt mykere men uten resultat. Brakk skrutrekkeren og holdt på å spidde meg selv. Quote
+Espen Ørud Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 Kjetil S skrev (2 timer siden): Hvis man legger inn en sirkel som fyller hele korken dekker man jo over sikkerhetsventilen også. Skar du ut et hull i midten? Smeltet noen hull i midten med varm når ja... 1 Quote
esphojo Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 Påsan Joti skrev (1 time siden): Ikke pokker om jeg fikk ut pakningen. Jeg har ikke noe å spenne fast lokket i slik at jeg kan meisle den ut. Jeg forsøkte å legge den i kokende vann for å få gummien litt mykere men uten resultat. Brakk skrutrekkeren og holdt på å spidde meg selv. Forsøk å få stukket hull i den, evt risset deg gjennom. Kanskje med en syl, gitt at du da ikke spidder deg selv! Først fått av en liten bit så.... Kan også brenne/svi den av. Quote
dsk Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 Kjenner igjen beskrivelsen, endte med å sitte å skrape og skrape med et lite skrujern mens jeg satt og så på TV, det tok lang tid, men løste seg. Quote
Recommended Posts