Gå til innhold
  • Bli medlem

Hatt istedenfor lue


Kristian V.

Anbefalte innlegg

Istedenfor caps, så blir det å prøve denne, og håpe at den har fordeler som capsen ikke er like god på:
- Bedre beskyttelse mot sol, slippe å bli solbrent på ører og i nakken, spesielt på fjellturer og padling.
- Hindre vann i nakken eller ned på sidene av kinnene når det regner (hater å gå med hette, spesielt i skogen, pga syn og hørsel).
- Bedre ved bruk av myggnetting.
- Beskytter kanskje bakhodet bedre når jeg skal vifte med fluestanga og ikke vet hva jeg holder på med...

Var dyr, men får håpe den er verdt pengene!
IMG_1471.jpg.fc6012b6bc6f989f575ba1a416806479.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 10/7/2020 at 1:18 AM, Kristian J. Vabø said:

Istedenfor caps, så blir det å prøve denne, og håpe at den har fordeler som capsen ikke er like god på:
- Bedre beskyttelse mot sol, slippe å bli solbrent på ører og i nakken, spesielt på fjellturer og padling.
- Hindre vann i nakken eller ned på sidene av kinnene når det regner (hater å gå med hette, spesielt i skogen, pga syn og hørsel).
- Bedre ved bruk av myggnetting.
- Beskytter kanskje bakhodet bedre når jeg skal vifte med fluestanga og ikke vet hva jeg holder på med...

Var dyr, men får håpe den er verdt pengene!
IMG_1471.jpg.fc6012b6bc6f989f575ba1a416806479.jpg

Mye av de samme grunnene til at jeg også har gått over til hatt istedenfor caps i skog og mark. Har blitt litt forskjellige med årene, prøver meg frem. Ikke alt som sitter like godt osv, men liker det bare bedre og bedre. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/7/2020 at 1:18 AM, Kristian J. Vabø said:


Var dyr, men får håpe den er verdt pengene!
IMG_1471.jpg.fc6012b6bc6f989f575ba1a416806479.jpg

Tilley-hatter er kostbare, ja. Men de varer livet ut og vel så det, og de jeg har er av svært høy kvalitet. De tåler det meste og virker nærmest uslitelige. De kan vaskes, daskes, pakkes, krølles og generelt mishandles. Og de er supre å plukke sopp i hvis du kommer over et flak med kantarell :-)
Systemet med snorene er smart, i vind kan du sikre at den ikke flyr av hodet, men samtidig er ikke snorene i veien på stille dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (På 10.10.2020 den 18.10):

Er denne varm å gå med? Jeg synes det ser ut som den er fleeceforet. Jeg er på leting etter et supplement til "jakthatten" min, for dager da det virkelig bøtter ned.

Jeg bruker en Stetson Explorer(Den er ikke helt lik nå, som da jeg kjøpte den.) med nedfellbare øreklaffer. Det er et helt genialt hodeplagg, og tåler ganske mye vær, men når det øser ned over lang tid, så slår det, før, eller senere, i gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg fryktet. Da er den nok for varm for meg. Det skal lite til, før det blir for varmt på knotten🥵 Nå jakter jeg riktignok lite rype, men det skal fortsatt lite til, før det blir for varmt. Driver hovedsakelig med elgjakt, men noen ganger er det langt til posten, og noen ganger er det jeg som går med hund, eller støkker. Stetsonen er fin med det at den er lun, men puster veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.