GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

MSR Mutha Hubba NX3 vs Big Agnes Cooper Spur HV UL3

Anbefalte innlegg

Hei 🙂 

Noen som har erfaringer med MSR Hubba Hubba NX3 og MSR Mutha Hubba NX3?

Har et splitter nytt Big Agnes Cooper Spur HV UL3, men vurderer MSR ogsÄ. Mulig det tÄler litt mer juling, i hvert fall slik jeg har forstÄtt det fra ulike tester. Big Agnes er til gjengjeld lengre, og det passer godt til mine 188cm.

Tar gjerne imot erfaringer og tips. Og til info, det er kun disse tre modellene der stÄr mellom. Ønsker et lett telt til sommerbruk.

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Har BA Copper Spur UL2 og veldig fornÞyd med det. MSR har jeg ikke erfaring med. 
Men disse teltene er vel ganske like. Det er litt forskjellig i stÞrrelse, konstruksjon, vekt, men begge er jo lette telt som er best egnet nÄr det ikke er for mye vind.
HVis du er ute etter telt som tÄler mer er det kanskje greit med litt stÞrre forskjell til det du har.

Copper Spur HV3 finnes og i Expedition versjon. Det er mer solid og har innertelt med lite netting. 
Et alternativ som ligner telt du har men som da er mer "helÄrs" er Helsport Reinsfjell 3 Pro. Det blir sÄ klart mer vekt da. 

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
borgern skrev (20 minutter siden):

Har BA Copper Spur UL2 og veldig fornÞyd med det. MSR har jeg ikke erfaring med. 
Men disse teltene er vel ganske like. Det er litt forskjellig i stÞrrelse, konstruksjon, vekt, men begge er jo lette telt som er best egnet nÄr det ikke er for mye vind.
HVis du er ute etter telt som tÄler mer er det kanskje greit med litt stÞrre forskjell til det du har.

Copper Spur HV3 finnes og i Expedition versjon. Det er mer solid og har innertelt med lite netting. 
Et alternativ som ligner telt du har men som da er mer "helÄrs" er Helsport Reinsfjell 3 Pro. Det blir sÄ klart mer vekt da. 

Hjertelig takk for svar 🙂.

Har gjort en mer nÞye sammenligning nÄ, og ikke minst lest mye om MSR teltet. Virker som et flott telt, men fare for at det kan bli veldig luftig pÄ grunn av meshen i taket.

NÄr det skal sies, sÄ har jeg hatt mange telt oppslÄtt i huset, og fÞrste gang jeg slo opp Big Agnes Cooper Spur HV UL3 sÄ slo det meg at det er det rÄeste teltet jeg har vÊrt borti. Har ogsÄ 2-manns versjonen her, men det er litt knapt. 

MSR fristet ettersom jeg fikk en meget god pris pĂ„ det, og at det kanskje tĂ„ler mer. Men, tror jeg velger Ă„ beholde Big Agnes teltet. Vinner jo vanvittig med tester, sĂ„ helt ille kan det ikke vĂŠre 🙂

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
  • 2 weeks later...

Joho! 

Jeg har MSR Mutha Hubba og det er et superdupert telt pÄ mange mÄter, ikke minst pga lav vekt (2260), det har to innganger, hÞyt nok under taket for en regnvÊrsdag eller to, det er selvstÄende og du kan bruke inner- og yttertelt uavhengig av hverandre. Om du kun bruker innerteltet har du nydelig utsikt gjennom myggnettingen, men...som du sier; det er er luftig telt og kan bli vel kaldt i kaldere vÊr/trekk. En annen super ting med Mutha HubbaŽen, er at du kan kjÞpe til et "gear shed", et ekstra fortelt. Her er det supert Ä kokkelere i dÄrlig vÊr, eller et sted Ä ha hunden (ikke lurt med hund i et telt med sÄ tynn bunnduk). Jeg elsker min Mutha Hubba, men har ogsÄ MSR Hubba (solotelt) og MSR Remote (vintertelt). 

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Blindgjenger
      Det var som pokker, men nĂ„ har jeg begynt Ă„ lure pĂ„ om truger kunne fĂ„ meg mer ut i skogen om vinteren. GĂ„r ikke pĂ„ ski frivillig, og det er sjelden gode forhold for fottur i Oslomarka vinterstid. SĂ„ derfor, altsĂ„, har tanken pĂ„ truger slĂ„tt rot đŸ€” Finner ikke sĂ„ mange ferske diskusjoner om emnet her pĂ„ forumet, ser ut som det var et hetere tema for 10-12 Ă„r siden. En god del av modellene som dukket opp som forslag i de dager finnes ikke lenger, og det kan vel ha skjedd noe nytt pĂ„ trugefronten i mellomtida... Ikke for det, det grunnleggende gjelder fortsatt - smĂ„ truger bĂŠrer ikke stor man pĂ„ puddersnĂž 😁
      Er 194 cm og 85 kg netto, sÄ da bÞr jeg vel hvertfall holde meg unna alt under 30". PÄ den annen side er det fÞrst og fremst dagsturer i bymarka som er aktuelt, og det betyr ganske ulendt skog og ikke veldig tung sekk. Da er det kanskje ikke noen udelt fordel Ä ha altfor lange truger heller? Og sÄ er det det Ä finne en balanse mellom Ä kjÞpe noe dyrt som kanskje ikke blir sÄ mye brukt, eller noe litt for billig som ikke er noe gÞy Ä bruke. AltsÄ noe som er godt nok til at det er gÞy, men ikke sÄ dyrt at det aldri blir noe av. Tenker i utgangsunktet at 2000 er greit men 3000 er i overkant.
      Noen synspunkter pÄ fordeler og ulemper med tradisjonell alurÞr med duk vs de formstÞpte sakene? Tubbs er vel fortsatt aktuell, MSR ser spennende ut (men koster kronasjer). Atlas er vel ogsÄ en gammel traver. Hva med TSL? Er ikke sÄ mye omtalt, kanskje mest fordi de holder til pÄ denne siden av dammen?
      Mja, og sÄ er det vel fjellstÞvler str 47 som vil vÊre aktuelt fottÞy, sÄ mÄ ha greit romslige bindinger.
      Ville sette stor pris pÄ litt veiledning fra mer erfarne trugegjengere - og beklager at tankene kom litt hulter-til-bulter!
    • Av Scouthen
      Hei. 
      Jeg driver nÄ og vurderer Ä lage en hjemmelaget vedovn til isfiske mm. Jeg har veldig lyst pÄ disse titan sammenleggbare vedovnene, men sÄ langt synes jeg de er noe kostbare. Vi har allerede en solid sammenleggbar vedovn til lavvoen, men en vekt pÄ 19kg blir mye Ä drasse pÄ nÄr fjerne vann skal nÄs pÄ ski. 
      SÄ jeg har tegnet opp en prototype med ventilasjonsdeler og prisen ender pÄ ca 700,- for materiale. Men det viktigste er vekten. Jeg er noe usikker pÄ aluminium i pipa, men denne er genial mtp vekt og str. SÄ jeg har tegnet fÞrste delen med et spirorÞr i stÄl slik at det ikke blir flammer som nÄr aluminiumen.  Jeg tar gjerne mot innspill fÞr jeg gÄr i gang med prosjektet. Det blir forsiktig fyring. Til matlaging har jeg vurdert en frittstÄende rist med egne bein til Ä stÄ over ovnen. Men tar ogsÄ med en multifuel primus for vannkoking etc. HovedformÄlet med denne ovnen er varme inne i teltet. Det er et sÄkalt hot tent med god tilgang pÄ frisk luft og karbonmonoksid mÄleren er selvfÞlgelig pÄ plass.  

• Av begd
      Hei der!
      Er pÄ jakt etter et lett solotelt og har nylig fÄtt opp Þynene for Bergans superlight tunnel 1 pers. Er teltet langt nok til meg med mine 190 cm? Vet at sittehÞyden pÄ 85 cm er begrenset, men har kun planer om Ä sove i teltet og vektlegger vindstabilitet over komfort.

Øvrige erfaringer mottas med takk (gjelder selvfĂžlgelig ogsĂ„ andre forslag) 😃

(Logg inn for Ă„ se skjult innhold)
    • Av Morten Grefstad
      Leker med tanken pÄ en tur pÄ (Nord)Vestlandet i neste uke, da det er der vÊret ser best ut.
      Med utgangspunkt Oslo har jeg mulighet til Ä bo delvis i min selvbygde campervan Caravelle, men ogsÄ vandre noen dager der jeg bor i telt/tarp/Äpne koier/DNT.
      Litt fristet til Ä ta en tur ala de gamle episodene av Monsen pÄ villspor, med fiske og bÄl og dagsetapper pÄ 10-20km.
      Spesielt turen der han gikk fra Lesja-omrÄdet og kom ned i Isfjorden sÄ veldig flott ut. Synes ogsÄ turer der man gÄr pÄ kanten av vidda der den mÞter fjord, eksempelvis Odda osv er flott.
      Dvs. jeg er glad i fjell og daler mer enn rent vidde-landskap og flatmyrsomrÄder.
      Tips til rundturer, eventuelt turer pÄ tvers eller langs av et omrÄde med muligheter for kollektivtransport til utgangspunkt for sÄ Ä gÄ tilbake til bilen mottas med takk.
      Har det litt Ă„pent, alt mellom 3-8 dagers turer er aktuelt.
    • Av ost
      Minipeak eller heaxpeak? 
      Kanskje det er jeg som liker Ä vÊre litt utradisjonell eller bare lommeboken som er slunken, men jeg er altsÄ pÄ jakt etter en til tomannstelt til meg og bikkja. PrimÊrt gÄr vi i skog, men vidda kan ogsÄ bli besÞkt. Tre sesonger. 
      Bikkja er 30 kg+, jeg er 190 cm.
      Har lenge sett pÄ pyramidetelt, jeg er av den lite tÞyelige sorten og trenger litt plass i hÞyden nÄr buksa skal av og pÄ og liker meg ikke nÄr jeg fÞler jeg trer pÄ meg teltet like mye som buksa.
      Luxe hiking produserer pyramidetelt for alt fra 1 til flerfoldige personer. De to nevnt innledningsvis er det jeg ser mest pÄ. Er det noen som har konkrete brukererfaringer? 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.