Gå til innhold
håkon123

Forslag til steder hvor man kan dra på fisketur i 2-3 uker juli 2020

Anbefalte innlegg

Hei.

Fisketips ønskes sterkt. Har vurdert alt fra Finnmarksvidda til Hardangervidda. Var i Femundsmarka i en uke forrige sommer - det var så som så.

Hele landet er aktuelt.

Få forhånd takk!

Hilsen Håkon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trøndelag har mange fine godbiter:

- Børgefjell 

- Trollheimen/Dovrefjell

- Lierne/Snåsa

- Følg grensa fra Verdal til Røros

Vet ikke helt hva du foretrekker, men her er det muligheter for å gå både langt eller ligge i basecamp og fiske av nærområdene. 

Starter du med å se på disse områdene vil du sikkert få noen gode opplevelser i løpet av 2-3 uker👍🏻 Blir spennende å høre hvor du havner til slutt😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult lenke - logg inn for å se den

Knall plass dette. Ikke langt fra Røros og Bu kan leies. Finere fisk skal du lete lenge etter. Ikke det helt store området, men Galåtjønna er veldig bra. Fisker du i Nord av den tjønna med mark og søkke ca midt i tjønna så får du i hvert fall kilos fisk. Kan anbefales til nybegynnere på tur. Bratt de første 20 minuttene innover, men etter det er det greit og helt klart verdt det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler Varangerhalvøya.  

Her har du et stort utvalg av muligheter. Blinkfiske i Komagelva, Ørrett og laks i Vestre Jakobselva og røye på de forskjellige fjellvannene.

Sender deg gjerne en PM med ytterligere tips om interessant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Benhesten
      Jeg har akkurat fått en Garmin gpsmap 64s, og vil gjerne laste ned noen gode kart. Alternativt vil jeg gjerne kjøpe kart i områdene Hardangervidda øst/vest, Telemarkfjellene, Jotunheimen og Vestlandet (Sogn og Fjordane).
      jeg har tenkt på frikart.no, og har lasta ned kartet fra den midlertidige server.
      jeg har dessuten sett på norgeskart.no sine turkart, og er imponeret over dem.
      Kjenner noen til hvor eller hvordan man kan laste ned kart av den nøyaktighet?
      og ellers ser jeg frem til at udvide min horisont ved å høre dere om dette. Jeg kan jo kun bli bedre av meningsutvekslinger. 
    • Av ULøringen
      Etter ei tung uke på jobb er det godt å slappe av litt med å hive på seg en 50 kilos tung sekk og streve seg opp til hytta. Hytta ligger like ved et vann med mye små fisk. Typisk fangst ligger rundt 150- 250 gram, men det finnes noen større eksemplarer. Etter flere års forsøk lykkes det endelig å lure en til å bite på. 
      Dagen før fikk jeg noen kinasluker på 3 gram som måtte testes. 22 kroner for 5 stk og gratis frakt! Hehehe.. Var litt skeptisk til krokene som var skarpe men utrolig tynne. Etter et par timer fiske fra land begynte jeg å bli kald og satte meg i båten for å ro over til hytta. Det var mye aktivitet i vannet så kinasluken ble slengt ut og fisket sakte med hyppige stopp. Hver gang sluken stoppet kjente jeg fisk som forsiktig var bortpå og snart satt den. Siden jeg satt i båt og ikke brydde meg om å ta med håv var jeg veldig i tvil om jeg skulle klare å lande fisken. Fisken ble sliten og la seg til rette ved ripa så jeg tok tak i selve sluken og løtet den ombord. Resultatet kan sees på bildet, kroken rettet seg selvfølgelig ut. Må se om jeg finner sterkere kroker å sette på disse slukene. Tips til valg av enkelkrok av bedre kvalitet mottas med stor takk! 😊
      Utstyret forøvrig er ei 180 cm lang Pezon & Michel Redoutable Sting 0,5-3,5g stang, Shimano Soare CI4+ 500s snelle, og Sufix nanobraid 0,06 snøre. Stanga og snella veier vel ca 220 gram til sammen. Dette oppsettet er en fryd å fiske med, og det er til og med morsomt å fiske småfisken jeg vanligvis får her oppe. Jeg bruker forøvrig samme stanga til å fiske makrell, da med ei 1000 snelle og litt tjukkere snøre.

• Av UTE avdelingen
      Ei åpen koie og en utrolig fiskeopplevelse. Her er den siste videoen fra vår drømmeuke i Nordfjella i September. 
    • Av UTE avdelingen
      Septembertur over 1400 meter. Nordfjella er fantastisk! 
    • Av Fiskeren Jonny
      Da jeg har en tur under planlegging tok jeg med guttungen og stakk innom den lokale fiskesjappa i byen. Planen var å se på litt fiskeutstyr og få litt tips.
      Vi endte opp med at guttungen plukket ut litt sluker for fiske i ferskvann.
      Det ble følgende sluker:
      Møreungen Nordlys 7 gr.
      Møreungen Nordlys 12 gr.
      Møresilda 6 gr.
      Stingsilda Holo 7 gr.
      Søvik sluken 8 gr.
      Vibrax Blue Fox 6 gr.
      Se bilde!
      Noen som har erfaring med disse?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.