Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagsturer der man definitivt ikke kan ha med hund


awesomevicc

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøre MC fra helt sør i Norge til Trondheim neste sommer. Da kan ikke hunden være med. Men tur vil jeg gå. Derfor trenger jeg tips til dagsturer der man definitivt ikke kan ha med hund, hva nå det innebærer, slik at jeg slipper å ha dårlig samvittighet for at hunden ikke er med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen tvil om at ruten du skal følge er Vestlandet. De mest spektakulære turene kan du få i Sogn og Sunnmøre, og i Romsdal. Jeg kan varmt anbefale deg å spandere på en eller flere turer med (ifmga godkjent) tindeveileder om du ikke er dreven på alpin ferdsel. Strengt tatt bør man være minimum 2 i et taulag for at det skal være noe sikkerhet. 

Selv om de mest spektakulære turene er nord for halvveis, så er jo et det en del flotte turer i både Rogaland og Hordaland og. 

Jeg skal ikke si du definitivt ikke kan ha med hund, men Store Austabotntind er en fantastisk alpin topptur som ikke tar for lang tid. Store Skagastølstind like i nærheten er også flott, men er vesentlig lenger. Da snakker vi 10-14t avhengig av tempo og taulagsrutiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Prebb skrev:

Ingen tvil om at ruten du skal følge er Vestlandet. De mest spektakulære turene kan du få i Sogn og Sunnmøre, og i Romsdal. Jeg kan varmt anbefale deg å spandere på en eller flere turer med (ifmga godkjent) tindeveileder om du ikke er dreven på alpin ferdsel. Strengt tatt bør man være minimum 2 i et taulag for at det skal være noe sikkerhet. 

Selv om de mest spektakulære turene er nord for halvveis, så er jo et det en del flotte turer i både Rogaland og Hordaland og. 

Jeg skal ikke si du definitivt ikke kan ha med hund, men Store Austabotntind er en fantastisk alpin topptur som ikke tar for lang tid. Store Skagastølstind like i nærheten er også flott, men er vesentlig lenger. Da snakker vi 10-14t avhengig av tempo og taulagsrutiner. 

Takk for tips! Skal sjekke ut de du nevner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.