Gå til innhold
  • Bli medlem

Rar lyd på gassbrenner


TonePåTur

Anbefalte innlegg

Annonse
1 time siden, frankdrebin skrev:

Skjer dette i gass eller flytende gassmodus? Altså rett vei/oppned boks? 
Hvilken gass? (skjer det med alle typer?)

 

Eg la boksen alltid stå rett opp (ikkje opp-ned). Bruker Primus powergas. Har ikkje prøvd med andre gasstyper, btuker stort sett primus. Har brukt samme gasstype i flere år, først no lyden er komt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den fått en dunk på den lille messingtappen? Det skal være en slags forvarming av gassen før forbrenning. 
Jeg tipper det er enten en skade på den messingtappen, eller luft som kommer inn et sted. 

Pulsering som det der er nokså vanlig i parafinbrennere, men ikke i gassbrennere; Jeg har aldri sett det før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Moonwalker sjøl og ikke opplevd tilsvarende. Det er jo heller begrenset hva man kan fikse på brennerenheten (alt er loddet) så ville feilsøkt litt mer så du kan eliminere noen mulige kilder. Heller mest mot enten lekkasje eller noen som hindrer flyten av gass.

Er flammen ok?  Eller pulserer den også?

Gjelder dett både på min og maks?

Har du prøvd annen gassboks?

Er det lite gass på boksen?

Var det kaldt?

Vind?

Føler eller ser du noen lekkasjer (sprekk i metall, lukt)

Kommer gassen ut av dysen i jevn strøm eller pulserer den også?

Er hullet som går inn i regulatoren åpent eller kan det ligge noe dritt der. 

Er alle koplinger stramme (de skal ikke kunne beveges)..

 Om du mistenker lekkasje nå, prøv å feilsøk med såpevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.