Gå til innhold
  • Bli medlem

Hengekøye og sovepose til hund?


Datuma

Anbefalte innlegg

Jeg har en frysepinn Yorkshire terrier som har hår og ikke pels. Tenker utover høsten noen turer i hengekøye og tarp, men lurer litt på hvordan løse det for hunden. 

Han kan ikke sove på bakken. Selv om han er liten er jeg ikke så sikker på det blir behagelig å ha han inni soveposen min i hengekøya. 

Kan sikkert sy en dunpose til han av en barnedyne, og ha ull I bunn. 

Finnes det egne hengekøyer til hund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke prøvd å sove med hund i hengeklye selv, men har sett folk legge ut bilder der de sover med hunden i samme pose, så sikkert mulig om hunden er vant til det🤔

Om du sjekker på finn.no, så er det og veldig mange sånne vognposer til salgs som sikkert kan funke og. Både i dun, noen med ull og noen som er en kombo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han vil trives på bakken alene. Må også ha bånd på han da og han kommer garantert til å snurre seg fast i hver eneste grein, det er han ekspert på 😛

Han sover fint i min pose i telt hvis han fryser. Har med eget liggeunderlag og teppe til han, men hvis han fryser kryper han inn i min pose 😊 jeg har bare tenkt på om det ikke er like behagelig for oss i hengekøye som i telt. I telt sover jeg på siden og har spoonshaped pose så det er greit med plass. 

Har en god dundyne I barnestørrelse som burde være mulig å sy noe av. Men ja, vognposer på finn er sikkert like enkelt som å mekke noe selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Datuma skrev:

. Men ja, vognposer på finn er sikkert like enkelt som å mekke noe selv. 

Jerven selger jo både Fjelldukenstoff og vattert fôr så hvorfor ikke sy en miniatyrutgave av Jervehiet om du har symaskin? :)
Da får man jo både noe vanntett og kan velge hvor godt isolert posen skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tubbs skrev:

Jerven selger jo både Fjelldukenstoff og vattert fôr så hvorfor ikke sy en miniatyrutgave av Jervehiet om du har symaskin? :)
Da får man jo både noe vanntett og kan velge hvor godt isolert posen skal være.

Ja det var lurt. Har symaskin og ganske greie syskills 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi testet hengekøye I helgen. Han fikk et deilig hjemmestrikket ullteppe som lå ved siden av soveposen min og det fungerte fint. Han fikk tilbud om å sove i soveposen, men takket nei. Så tenker vi kjører denne løsningen helt til det blir for kaldt. Da må symaskinen frem og jeg syr en liten dunpose til han. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.