Gå til innhold
  • Bli medlem

storen og piggen 18 og 19 August


oyvinsk

Anbefalte innlegg

Fredag 18. og Lørdag 19. august ble en uforglemmelig opplevelse. Etter god planleggging reiste vi avgårde fra kr.sand onsdag kveld. Sammen med Eivind og Kjetil var jeg på vei mot sommerens store mål. Etter overnatting kom vi fram til Turtagrø torsdag ved middagstid. Før vi kunne spise middag gjensto turen opp til Tindeklubbhytta.

Fredag morgen var det tildlig opp, men vi kom ikke avgårde før ved halv sju tida. Da var det tåke, men alle værguder hadde spådd fint vær. Første etappe opp til bandet gikk over breen et stykke

Deretter var det klyving opp forbi svaaene, vi klatret noe av det - det sparte vi ikke noe tid på.

klatringen begynner

Etter 6 timer var vi klare for Adrews renne. Det er to taulenger med ca. grad 3 klatring

Det var en flott liten klatretur men alt tar tid - etter to nye timer var vi på toppen

På toppen

Det må ha vært årets fineste dag, helt vindstille bare en å annen hvit dott på himmelen - en helt utrolig og fantatisk opplevelse. Målet nådd etter mye planlegging og ikke minst mange drømmer om toppen - det var ikke no antiklimaks - det var bare helt - topp. Det ble en lang tur ned igjen også. på veien ned pakket vi sammen teltet og gikk de siste timene ned til Turtagrø. Det ble nesten 18 timer alt i alt.

Vi var fryklig slitene da vi datt inn i teltet, men så gira at vi neste dag tok Galløpiggen bare på inspirasjon fra dagen før. Det var nok en dag med helt utrolig fint vær og utrolig gode forhold.

En stor opplevlese å stå på Gallhøpiggen med gårsdagens erobring i bakgrunnen.

har du lyst til å se noen bilder kan du se det her http://skjegstad.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener vel 17-18. august?

Tross alt ikke sept. ennå. :(

Men selve turbeskrivelsen sier jo fredag 19. og lørdag 20 aug., men det var jo hhv. lørdag og søndag!

Full forvirring her altså...

Så uansett så bør du vel endre tittelen, sånn bare for ordens skyld, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med klatresko i sekken og da var jo ikke det noe problem. Mange hadde advart mot at det skulle være løst, men synes ikke det var et så stort problem som jeg hadde forestilt meg. Vi gikk stort sett på venstre side hele veien, og det gikk veldig greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.