Gå til innhold
  • Bli medlem

Lynnedslag i fjellet. 1 omkommet.


morten

Anbefalte innlegg

Annonse

Så tragiske. Det hadde vært interessant for fremtidig læring å vite om de stod under trær/annet eller om de stod i åpent lende.

Jeg opplevde selv at lynet slo ned ca 100 meter fra meg i Nordmarka for to dager siden. Var glad jeg ikke stod der det slo ned.

Temaet ble grundig debatert her på forumet for en tid tilbake. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=3967

Konklusjonen var vel at det ikke var trygt å gå på fjellet i tordenvær. Hvis man først blir overrasket av torden er det en fordel å komme seg vekk fra toppunkt eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også mye med flaks-uflaks å gjøre. I fjor satt et ungt par på en sofa inne på en hytte i Nord Trøndelag, og den ene ble drept momentant, mens den andre våknet på gulvet... Mener også å huske jeg har sett innslag på tv fra en fotballkamp der en av spillerne ble slått ned av lyn.. Very bad luck..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.