Jump to content
IGNORED

Snøplugger: Hilleberg, Helsport eller andre alternativer?

Karbonfilt
 Share

Recommended Posts

Hvilke snøplugger anbefaler dere til bruk på snaufjell vinterstid med Lofoten pro 3 camp (lik fjellheimen pro 3 camp)?

Ser Hilleberg sine er dobbelt så dyre som Helsport sine. Noen som har erfaringer med disse eller andre varianter? Kunne godt tenkt meg å slippe unna med en litt billigere løsning enn Hilleberg, men kun hvis det er duganes såklart:) 

Har fleire ulike, og anten det er Helsport, Hilleberg eller Fjellreven så funkar det fint. Det eg imidlertid har erfart er at eg oftare møter snøpluggar med skarpe kantar som kan skade markløkker frå Helsport enn for å andre merkjer.

Anar ikkje om det er eit mønster eller M eg og venner har vore uheldig. Trur spes det gjeld 50 cm. 

Jeg er litt som Ole Brumm her: Ja takk, begge deler :)   

Ofte holder 30cm både som plugg og anker, men er snøen veldig løs er det greit å ha noen lange plugger så en ikke nødvendigvis binder opp skia som plugger.

Er snøen løs, kan det svare seg å tråkke den litt før du slår opp teltet; da vil pluggfestet til teltet være ok, mens bardunene lengre ute trenger litt PetterSmarthjelp.

Lurt å rigge noen plugger klare med et bardunfeste midt på pluggen til ankerbruk: Altså legge pluggen i T vannrett og vinkelrett på bardunen. 

Oi, kjenner at jeg gleder meg til vintertelting igjen :)

PS: hvis pluggene har grader eller er for skarpe i kantene kan en godt slipe disse med et veldig fint slipepapir og deretter stålull(rengjøres godt etterpå)

Edited by TomWithoutVom
tilleggsinfo