Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Bukk a/p/s


Oli

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg de nye superlette alfa bukk støvlene for tre uker siden. Etter en ukes bruk så kjente jeg at jeg ble klissvåt på beina. Reklamerte på skoene, gutten bak disken testa støvlene og de lakk som en sil, gutten bak disken sa at alfa selgeren sa at dette er Norges første reklamasjon på disse støvlene. Ikke at jeg hverken trodde eller brydde meg om den forklatinga. Uansett, fikk meg nye støvler som kom idag. Blir spent å prøve om disse holder mål. Støvler til 3500kr forventer man holder mål. 

Noen med erfaringer med disse støvlene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ett par Alfa Juv A/P/S. Så langt holder de, men jeg har ikke brukt de så mye. I følge skrittelleren har jeg rundt 300 000 skritt med de skoene.

Jeg håper att mine holder mål, blir skuffet om de begynner å lekke nå med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var på villmarksbutikken i går. De bekreftet at det har vært mye reklamasjon på denne skoen. Mest på fjorårets modell. De fleste reklamasjonene gikk på at skoen sprakk der hvor en får knekken bak tærne. Skal visstnok ha blitt rettet opp på årets opplag. De koster 4 lapper -, 1000 kroner mer enn Crispi Briksdal feks. Butikken gikk langt i å antyde at tusenlappen ekstra ikke ga en bedre sko i Bukk. Tvert imot. Jeg velger å stole på Villmarksbutikken og går bort fra å kjøpe Bukk. 

Endret av Andreas Moen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Andreas Moen skrev:

 De bekreftet at det har vært mye reklamasjon på denne skoen.

Ja syns det er merkelig at TS nevner at Alfa sier de ikke har hatt reklamasjoner på skoen før... Søk på Alfa Bukk på Google gir treff på en tråd hos oss der det er flere som har opplevd problem med nettopp denne skoen. 

(Det vel også en reminder til oss at vi bør splitte tråder som omhandler to forskjellige typer sko så de er lettere å finne:)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Alfa Bukk til nå denne sesongen, svært fornøyd til nå (fra april), men vil ikke helt uttale meg 100% før sesongslutt. Da vil jeg gi en omtale om de har holdt mål til mitt bruk.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 5.8.2017 den 16.30, Bjarne H.S. skrev:

Jeg har brukt Alfa Bukk til nå denne sesongen, svært fornøyd til nå (fra april), men vil ikke helt uttale meg 100% før sesongslutt. Da vil jeg gi en omtale om de har holdt mål til mitt bruk.

:)

Da har jeg gjort meg opp en mening, etter hele 3 par med Alfa Bukk!

Aldri mer Alfa Bukk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎01‎.‎2019 den 18.17, Bjarne H.S. skrev:

Da har jeg gjort meg opp en mening, etter hele 3 par med Alfa Bukk!

Aldri mer Alfa Bukk!

Kanskje det fjerde paret er kjempegode? Ikke gi opp enda... ;) 

Det er gjerne sånn at når noe virker for godt til å være sant, så er det gjerne det. Et par solide, høye jaktstøvler som holder seg vanntette, og som samtidig er superlette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Beste fjellskoene jeg har hatt, verste fjellskoene jeg har hatt

Pluss

*Vanntett (en stund)

*Puster godt

*Godt feste, ikke glatte

*Lette

*Fin passform til smale føtter (selvsagt individuelt)



Minus

*Tåler ikke bruk som fjellsko/jaktstøvel

*Blir løsere etter en tids bruk, som merkes godt på nedovertur

*Dårlig ankelstøtte (individuelt)

*Når de først har blitt våte, tar det over en uke å lufttørke de



Resultat etter 14 måneders eie og lett/moderat bruk (30 turer, 20 over 5 km, 3-4 rypejaktturer, 3-4 med tung sekk over 20 kg, 23 (?) mil):

-fullstendig brudd i membranen på venstre fot, mulig delvis også på høyre

-sålen løsner under venstre hæl

-små glipper til sålen andre steder på begge sko

-sprukne hæler (ovenfor hælkappene)



Sportsbutikken nektet å ta de som reklamasjon (" kan ikke forvente at så lette sko skal holde mer enn én sesong")! Effektiv måte å miste trofaste kunder... Alfa var visstnok enige med de, men godtok heldigvis min direktereklamasjon (skulle bare mangle).

Men det frister ikke med et nytt par. Det er uansett ikke aktuelt siden Alfa Bukk er utgående og erstattes av Alfa Jerpe neste år. Det i seg selv er en innrømmelse fra Alfa. Så får vi se om denne skoen blir like eksperimentell. Inntil videre: om du kommer over et restparti, styr unna Alfa Bukk!

Om Alfa Jerpe bygger på Alfa Bukk, vil jeg være meget skeptisk til å kjøpe disse. Da kan du heller kjøpe for eksempel et par gode fjelljoggesko og marsjstøvler til samme prisen.

Noen som vet om fjellsko med liknende passform som Alfa Bukk? Og som man faktisk kan bruke som jaktstøvel... Sportsbutikken anbefalte Crispi Titan, som av utseende likner i passform. Personen i kassa kunne likevel ikke garantere at disse heller ville holde mer enn én sesong, siden dette også er "lettvektssko".

Synes dere det er rimelig at lette fjellsko/jaktstøvler i 3500-4000-kronersklassen bare skal holde én sesong? Jeg synes det er helt uakseptabelt at Alfa lar kundene bære risikoen for deres eksperimentering med ny teknologi. Både Alfa og vedkommende sportsbutikk vil nok miste meg som kunde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne H.S. skrev (På 19.1.2019 den 18.17):

Da har jeg gjort meg opp en mening, etter hele 3 par med Alfa Bukk!

Jeg synes du muligens bør prøve ALFA Impact. Dette er ikke høye jaktstøvler, men vanlige fjellstøvler. Etter 10-11 måneders bruk, kan jeg anbefale disse. Mykt lær, god passform, fortsatt vanntette, og ser ut til å tåle slitasje bra. Bedre enn vanlige Walk King.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REJOHN skrev (1 time siden):

Jeg synes du muligens bør prøve ALFA Impact.

Jo takk, jeg har hørt om disse vidunderskoene med garanti og greier. Men har blitt skeptisk til hele A/P/S-teknologien og Alfa har fått en ripe i...eh...sålen. Jeg kjøpte Alfa Bukk 100 % pga. passformen, riktignok med en forventning om at jeg ikke måtte kjøpe nye hver sesong... Alfa Jerv og Rype blir nok for vide for meg. Hvordan er Impact?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Lagopusekatt said:

Noen som vet om fjellsko med liknende passform som Alfa Bukk? Og som man faktisk kan bruke som jaktstøvel... Sportsbutikken anbefalte Crispi Titan, som av utseende likner i passform. Personen i kassa kunne likevel ikke garantere at disse heller ville holde mer enn én sesong, siden dette også er "lettvektssko".

Crispi Titan er knall, beste fjellskoene jeg har hatt! Har logget mange-mange mil i mine, med og uten tung sekk. De holder stand. Jeg har de med heloransje-såle (uten NW i navnet).

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmhelland skrev (17 timer siden):

Jeg har de med heloransje-såle (uten NW i navnet).

Hva er forskjellen? Bare ny modell, jfr. "en forsterket versjon av sin forgjenger"?

Hvor lenge/mye har du brukt de, da? Sportsbutikken mer enn antydet at man ikke kan forvente å reklamere innen alminnelig reklamasjonstid (som i min verden er minst 2 år). Siden Titan NW også er "lettvektssko"... Har ikke lyst på en ny runde med diskusjoner med butikk og produsent.

PS! Forbrukerrådet regner joggesko som eksempel på en vare som skal holde i minst to år. Rådgiver der mente at det samme kunne forventes av lettvektsfjellsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lagopusekatt said:

Hva er forskjellen? Bare ny modell, jfr. "en forsterket versjon av sin forgjenger"?

Hvor lenge/mye har du brukt de, da?

Trur bare NW er en nyere modell ja. Har hatt mine sine sommeren 2018, og de er brukt mye; reinsdyrjakt, hjortejakt, småviltjakt og tur. Har holdt meg tørr og takler tung bør. Er fortsatt tette. Jeg har ikke vedlikeholdt de på annen måte enn å vaske av det værste etter en tur og kleise på litt voks når det ser ut som de trenger det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmhelland skrev (På 3.10.2020 den 9.42):

Trur bare NW er en nyere modell ja.

Eller så kan det være XXL-varianten? Siden de fortsatt lagerfører Titan (uten NW). Akkurat som XXLs Alfa Hauk egentlig var Alfa Bukk. Den snedige måten å slippe unna egen prisgaranti... Skal innom XXL i morgen og de har de muligens inne i min størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i et par Titan GTX ("old") på XXL til 3100,- (samme pris som NW på nettet). Altså identisk som hmhelland og Bjarne H.S. (i bloggen) har gode erfaringer med.

Det jeg lurer på nå er om endringene i NW-versjonen (som jeg nå skjønner betyr "new") er av stor betydning: helkalosjering, stivere og "bedre demping". Vurderer om det er verdt å benytte 100% fornøyd og heller bestille NW på nettet.

PS! På den andre side er min erfaring at det er lett(ere) å reklamere på XXL, så det er jo en viss "trygghet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.