Gå til innhold
  • Bli medlem

Sorte prikker


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Trolig bare et engangstilfelle da jeg har tillit til XXL. Vet ikke hva prikkene var og hvor de kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten at jeg skal være mr bombastic så kan det se ut som de små svarte flekkene er mugg.

Etter din beskrivelse så kan ikke dette teltet være nytt og ubrukt, må være demo versjon i beste fall, og bare det er grunnlag for kraftig prisendring.

Jeg har kommet til å reklamert dette teltet og fått pengene tilbake eller evt nytt telt med reduksjon i pris.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Muggflekker var det første som slo meg også, uten å være bombastic. Vanligvis når et telt er nytt og uåpnet er det som regel i hvert fall litt nylukt. Her var det ingenting, mulig hint av jord. Teltet er en 2016 modell Helsport Dovrefjell Camp 3.

Jeg skulle hente mitt nye telt hos XXL, men når jeg så merkelappen tenkte jeg at nærmere ettersyn er lurt. Jeg omgjorde kjøpet og dro slukøret hjem. XXL Internett har det hos seg og jeg får enda en litt bedre pris der. Akkurat nå er jeg usikker på hva jeg gjør. Det var flekker flere steder på duken, også de større brune flekkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et "nytt" Helsport Svea på XXL. Det var tydelig brukt, med hundehår inni teltet og fotavtrykk etter våte bein i telttaket. Sendte det i retur og fikk pengene tilbake.. Har ikke sett at XXL har solgt Svea 4 etter det - så hvor det teltet ble av vet jeg ikke.. Kjipe greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
5 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Jeg kjøpte et "nytt" Helsport Svea på XXL. Det var tydelig brukt, med hundehår inni teltet og fotavtrykk etter våte bein i telttaket. Sendte det i retur og fikk pengene tilbake.. Har ikke sett at XXL har solgt Svea 4 etter det - så hvor det teltet ble av vet jeg ikke.. Kjipe greier

Stoler ikke helt på XXL nå. Hundehår og fotavtrykk i taket er ekstremt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Skal jeg kjøpe nytt telt hos XXL igjen, skal det være nyankomne produkter, som umulig kan ha blitt kjøpt og returnert.

De hadde 2017 Reinsfjell 3 Pro bl.a. men kjøper ikke til full pris. Må nesten være "Venners venner" eller 25% med DNB Mastercard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg var innom Helsport sin Outlet i ettermiddag, og de hadde langt flere outletvarer i butikk enn på nettet, så jeg vil anbefale folk å ta en telefon dit om man er ute etter et kupp på et telt som ikke ligger på nett-outleten. Jeg var på utkikk etter et demobrukt fjellheimen x-trem 3, og de hadde 3 stk liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
14 minutter siden, foroll skrev:

 Jeg var innom Helsport sin Outlet i ettermiddag, og de hadde langt flere outletvarer i butikk enn på nettet, så jeg vil anbefale folk å ta en telefon dit om man er ute etter et kupp på et telt som ikke ligger på nett-outleten. Jeg var på utkikk etter et demobrukt fjellheimen x-trem 3, og de hadde 3 stk liggende.

En fordel å bo nært "gottebutikken" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bor 5 minutter unna, så når jeg trengte vintertelt var det vanskelig å vurdere noe annet enn Helsport. Jeg klarte å handle det jeg skulle ha, men kom nesten ut med en sovepose, duntøfler, ryggsekk, dunjakke og vindjakke i tillegg. Å gå i "gottebutikken" med feriepengesjekken er skumle greier.

Leit å høre med teltet  ditt. Jeg hadde definitivt bare benyttet meg av bytteretten til XXL, fått pengene tilbake, og handlet teltet annet sted, som rett fra Helsport.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
58 minutter siden, whistler skrev:

Hvis det er Dovrefjell du vil ha så har de det på Outleten til Helsport. Der har de også nye Reinsfjell SL med en "sømfeil". God erfaring med kjøp derfra ;-)

At jeg vil ha et større telt til som base er jeg helt sikker på. Like sikker er jeg på at jeg ikke vil bære mer enn 2 kg telt på turer over flere dager.

Reinsfjell Pro 3 virker også meget bra. Ser fordelen med selvstående telt. Jeg kontakter Helsport i morgen ang. Dovrefjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JanRH skrev:

At jeg vil ha et større telt til som base er jeg helt sikker på. Like sikker er jeg på at jeg ikke vil bære mer enn 2 kg telt på turer over flere dager.

Reinsfjell Pro 3 virker også meget bra. Ser fordelen med selvstående telt. Jeg kontakter Helsport i morgen ang. Dovrefjell.

Enig med deg i det. Reinsfjell har for små fortelt til basecampbruk, syntes jeg. Ypperlig til vandring, men et større tunelltelt gir deg mer basecamptelt for penga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme når jeg kjøpte mitt Reinsfjell på xxl. Det var flekker på teltduken og faktisk et hull teltet. Når jeg kom å skulle returnere det dagen etter presterte dama som jobbet der å si at dette var en reklamasjonssak og at jeg måtte sende inn teltet mitt. Som om det er kundens feil at butikken selger B-varer... Klarte å krangle meg til nytt telt på dagen heldigvis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
13 minutter siden, djing0 skrev:

Har opplevd det samme når jeg kjøpte mitt Reinsfjell på xxl. Det var flekker på teltduken og faktisk et hull teltet. Når jeg kom å skulle returnere det dagen etter presterte dama som jobbet der å si at dette var en reklamasjonssak og at jeg måtte sende inn teltet mitt. Som om det er kundens feil at butikken selger B-varer... Klarte å krangle meg til nytt telt på dagen heldigvis! 

Det var helt håpløst av XXL. Det er 100 dagers åpent kjøp. Hull i duken etc. får XXL enten ta med Helsport, eller på egen tabbekvote dersom de har tatt imot returtelt uten å sjekke at det ikke er brukt. Lønner seg å stå på sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
24 minutter siden, Phoney skrev:

ikke bare har de 100 dagers åpent kjøp, de har også 100% fornøydgaranti - dvs du kan teste varen i inntil 30 dager.

https://www.xxl.no/xxl-garantier

Hva som skjer med varen etterpå sier de ikke noe om - har sett at de har varer stående ute til nedsatte priser som har sett brukt ut.

Kanskje det var et slik telt @Kjell Iverfikk. Noen med hund som har vært på teltferie med hæla i taket, og testet ut 100% fornøydgarantien. Kan nesten virke slik. Minner mer og mer om Elkjøp, Expert (Power) m.fl. som nå og da tas I å selge brukte varer som nye.

Med mindre teltet ikke er garantert nytt, handler ikke jeg hos XXL. 

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Phoney said:

ikke bare har de 100 dagers åpent kjøp, de har også 100% fornøydgaranti - dvs du kan teste varen i inntil 30 dager.

https://www.xxl.no/xxl-garantier

Hva som skjer med varen etterpå sier de ikke noe om - har sett at de har varer stående ute til nedsatte priser som har sett brukt ut.

Min lokale XXL har en binge med brukte varer (mest sko) som de selger billig, tydelig merket at det er brukt. Noe ser nesten nytt ut, annet ser litt brukt ut. Jeg benyttet meg av bytteretten på et par sko jeg hadde brukt, og da spurte jeg hva de gjorde med brukt utstyr de fikk inn. De sa at det som så OK ut ble solgt billig, mens det som var for mye brukt/slitt til å selges, ble kastet. På spørsmål om de ikke kunne gi det til f.eks. Fretex var svaret nei, uten nærmere forklaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2017 den 20.15, foroll skrev:

 Jeg var innom Helsport sin Outlet i ettermiddag, og de hadde langt flere outletvarer i butikk enn på nettet, så jeg vil anbefale folk å ta en telefon dit om man er ute etter et kupp på et telt som ikke ligger på nett-outleten. Jeg var på utkikk etter et demobrukt fjellheimen x-trem 3, og de hadde 3 stk liggende.

Kva måtte du gi for dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Hvis disse flekkene er så ubetydelige som de ser ut til bil det bli mer flekkete enn dette etter litt bruk.

Jeg hadde lagt fra meg tanken på flekkene, og brukt det som om jeg ikke visste noe om flekkene. Har kun psykisk betydning hvis du ikke klarer å slippe tanken på de pittesmå prikkene.

Om du ikke klarer å slutte å tenke på de derimot, så må du vel returnere produktet. Og da blir vel ett 100% brukbart og nytt telt omgjort til avfall, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
3 minutter siden, Mareng skrev:

Hvis disse flekkene er så ubetydelige som de ser ut til bil det bli mer flekkete enn dette etter litt bruk.

Jeg hadde lagt fra meg tanken på flekkene, og brukt det som om jeg ikke visste noe om flekkene. Har kun psykisk betydning hvis du ikke klarer å slippe tanken på de pittesmå prikkene.

Om du ikke klarer å slutte å tenke på de derimot, så må du vel returnere produktet. Og da blir vel ett 100% brukbart og nytt telt omgjort til avfall, desverre.

De flekkene som er på bildet er bare noen av mange. Og dersom det er jordslag etc vil jeg ikke betale for teltet. Flekker og bruksmerker kommer etter første tur, men jeg foretrekker å lage dem selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.