Gå til innhold
  • Bli medlem

Rockefestival i Jotunheimen


eirich

Anbefalte innlegg

Annonse

Har lest opptil flere gange om prosjektet deres i Valdres'n. Lykke til med det. Håper dere kan kjøre litt holdningskampanje ovenfor deltakerne samt rydde opp etterpå, slik at det ikke ligger ølflasker og bokser i enebærbuskene rundt om på Eidsbugarden.

Selv om det finnes svin i alle leire innbiller jeg meg at "kast ølkrus i naturen" faktoren er litt lavere for festivaldeltakere i farta enn gjennomsnittlige fjellturister.

Hvis alt går bra og det ser ut etterpå så er jo sikkert dette et fint gjentagbart initiativ. Hvis det derimot ser ut som en svinesti på Eidsbugarden etterpå håper jeg rette myndighet setter stopper for slike ting der oppe for fremtiden.

Skal bli spennende å lese om det i ettertid. Jeg skal i alle fall holde meg langt unna Eidsbugarden den helga :) Dette er vel kanskje noe for Tom detta? Eller er ikke musikken riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, vi satser hardt på ivaretakelse av miljøet! Vi ønsker å bygge opp et varig kulturarrangement i det ypperste av norsk natur, og da ville det å forlate området som en svinesti mildt sagt være et skudd i leggen for oss..

En rekke tiltak gjøres konkrét for miljøet - bl.a. har festivalen en egen miljøgruppe på åtte personer, som til enhver tid skal holde området ryddig og oppfordre festivalgjengere til å gjøre det samme. Vi jobber også med et pinoérprosjekt med å få til en egen festivalmiljøstasjon, med egne panteordninger på avfall. Og når det gjelder ølflasker så blir det totalforbud mot å ta med seg flasker i det hele tatt inn til festivalen. Glasskår er det siste vi trenger oppå der.. All øl som blir servert, serveres i glass av hardplast med panteordning.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det blir nok mye raping rundt omkring uansett, og dessuten er det på fjellet. Sikkert mye villfarne jomfruer du kan imponere med dine fjelleventyr. Det må jo være festival for deg Tom, nesten samme hva slags musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, variasjon og variasjon - personlig er jeg av den av den oppfatning at det er nok rockefestivaler i landet som resirkulerer mer eller mindre de samme banda. Skulle gjerne ha rockefrie sone i Jotunheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har en tendens til å bli mye av det samme rundt omkring. Få band, og mange om beinet.. Dog skal Vinjerock dreie seg om langt mer enn bare musikken. Solbjørg på Fondsbu skal diske opp de herligste matretter med lokale råvarer, og de som vil kombinere kultur med lufteturer kan slenge seg på førerturene til Uranostind eller Falketind.. Bare for å nevne noe :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om arrangøren er sympatisk. La oss applaudere det initiativet som tas. Det er positivt at noen prøver å skape noe som kan være hyggelig for mange. Jeg håper dog ikke musikken vil høres langt inn i fjellet. Stillheten er en av fjellets aller viktigste verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart musikken vil høres et stykke innover i fjellet, noe avhengig av vindretningen. Telter du i fjellsidene noen km fra Eidsbugarden vil det nok summe en del. Men det er jo ikke noe nytt med festival på Eidsbugarden. De har hatt jazzfestival der før. Det er jo bare en helg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jau, eg har høyrt musikk i fjellet. Den gongen eg rusla frå Myrdal og rundt Urdshovd mot Ugjerdsdalen (skulle til Kaldavasshytta, Vossaskavlen og Hallingskeid), høyrde eg toget på Flåmsbanen stoppa i Kjosfossen. Når turistane går ut for å sjå på Huldra i Kjosfossen, set dei på ei plate med felemusikk, og den gjalla som ekko mellom fjellveggane innst i Flåmsdalen.

Lukke til med festivalen på Eidsbugarden.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jo takk for lykkeønskninger :shock:

Mye og mangt er på plass, og om en drøy uke inntar festivalfolket Eidsbugarden for å få musikkopplevelser av det spektakulære slaget. Så la oss nå bare håpe på litt fuktig vær de første dagene av uken, slik at Bygdin kan ta turen opp mot normale høyder igjen!

Håper å se mange av dere der oppe og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsann, dette har jammen gått meg hus forbi gitt :shock:

Bare skumlest ovenstående. Ser det er delte meninger med en slik konsert deroppe. Jaja, har aldri hørt negative meninger med Vinjedagene. Var der for noen år siden, hvor bla Herborg underholdt. Veldig bra det!

Noe felegnikk var det òg, ikke min stil, men mange koste seg så da var det vel vellykket. Skulle ikke "beboere" og mulig andre suttekluter i "knikkersadelen" tåle 2 dager, ja da får de jammen finne ei anna fjellhelg!

Mye bra på programmet. Pokker det kræsjer med Sissel og Domingo på torvet i Trondheim!

Sorry Sissel og P. Domingo!

Dumdum, gode gamle Ken Hensley mf prioriteres :P

Noen topper rekker en vel òg!

Godt jobbet eirich :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.