Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til fotturer i Jotunheimen.


mapalon

Anbefalte innlegg

Hej! Jeg är svensk men jeg prøver skriv på norsk med litt hjelp fra google translate, håper det blir bra!

Jag och to av mina venner grubler på att åka til Jotunheimen och vandra. Vi har erfaring av svenska fjellen og skulle gärna vilja unngå de verst turistaktiga turerna. Vi skulle också gärna vilja tälta, men når vi har planlagt så har vi haft vanskelig att finne tips på bra teltplasser utenfor/sammen med turstier - vi vil gjerne unngå att leir vid de mest populær hyttene. Vi kan ta os till Gjendesheim vid klokken 15 mandagen den 31/7, og vi måste ta oss hjem fredag den 4/8.

Vi vil gjerne ha tips om turer som kan by på fotturer utenfor de verste turistveiene, gjerne med fine teltplasser og eventyrlyst.
Vi har sjekket in turförslag som: Gjendebu - Spiterstule - Glitterheim - Besseggen, men det er veldig turistaktig, forstår vi. Vi har även sjekket in forslag som: Gjendebu - Leirvassby - Skogadalsboen - og så en god rute herfra som vi ikke har funnet ennå. 

Har du forslag til andre reisemål enn Jotunheimen som er enkle å komme seg til fra Oslo, tar vi gjerne imot dem også! Takk!

Endret av mapalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordover fra Gjendesheim mot Russvannet er et ganske fint område. Her er det ofte få folk og mange gode teltplasser. Det er også mange fine 2000-metertopper dere kan gå innom. Herfra er det mulig å gå mindre trafikkerte ruter. For eksempel vi Nategardstinden til Glitterheim.

Bilde 1 Russvatnet. Bilde 2: Fra Nautgardstinden mot Russvatnet og Glitterheim (Steinbuvatni i høyre hjørne)

DSC08398.JPG

DSC08411.JPG

Endret av Magne S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil gå på de høyeste og mest kjente toppene så blir det alltid mange du møter på.

 

Men jeg bor i Årdal og går mye turer til diverse fiskevann her i området og jeg møter skjelden på en eneste person. Har vert i fjellet nå i 3 dager i strekk og jeg møtte på to personer totalt. Og de møtte jeg ved en Jakt og Fiskehytte jeg overnattet ved. Du kan for eksempel finne deg en rute som går fra Tindevegen og sør eller nordover, i det området finnes det knapt en eneste turiststi, og da skal det mye til for å møte på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.