Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny, rimelig skallbukse


djing0

Anbefalte innlegg

Hei! 

Ser at en god del bukser er på salg på fjellsport, og at det nærmer seg black fridag. Så tenkte å bestille meg en skallbukse. Fra før eier jeg kun softshellbukser. 

Ønsker en bukse som jeg kan bruke både vinter som sommer, dvs ikke en altfor stor og kraftig en. Det er bedre å kunne kle på seg ekstra lag enn å måtte ta av seg buksa, tenker jeg. En bukse med avtagbar gamasj er derfor et av ønskene mine. Evt ingen gammasj.

Har veldig lyst på en Haglöfs L.I.M 3, men denne blir vel for lett og "regnbukseaktig" for bruk til evt topptur eller tur i skianlegget? 
Denne fra Fjällräven seiler også opp som en favoritt. 

Mitt øvre prissjikte ligger nok på rundt 3000kr, men gjerne billigere. 
Takker for tips! 

Endret av djing0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Bergans Breheimen 3-lags dermizax bukse (ikke forveksles med 2-lags, som egentlig er en annen bukse) som nok kommer til å bli brukt til det formålet du nevner (kjøpte den i sommer). Synes dermizax er mindre klam enn gore-tex og er så langt veldig fornøyd med buksen. Eneste negative jeg har å komme med pr.dags dato er at glidelås hempene "bråker" når glidelåsene er åpne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på den, men det virker som det er sånn passe dårlig med lufting? Glidelås hele veien hadde vært fantastisk. Det sagt kan jeg få den Breheimen-buksa for 1600kr så da er den vel et godt kjøp! Har nettopp kjøpt Bergans Storen-jakke, så veldig positiv til Dermizax.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, djing0 skrev:

Har sett litt på den, men det virker som det er sånn passe dårlig med lufting? Glidelås hele veien hadde vært fantastisk. Det sagt kan jeg få den Breheimen-buksa for 1600kr så da er den vel et godt kjøp! Har nettopp kjøpt Bergans Storen-jakke, så veldig positiv til Dermizax.  

Ja, det virker litt smått. Har ikke noe godt svar til deg der, brukt den for lite til det. Men har ikke hatt behov for å lufte ved bruk nå i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.