Gå til innhold
  • Bli medlem

Cold Steel SRK i SK-5 stål, i compact og standard versjon, et rimelig alternativ(?)


zimwalker

Anbefalte innlegg

...har jeg ikke selv, men har vært nevnt noen ganger her inne
www.fjellforum.no/search/?q=SRK&quick=1&type=forums_topic&nodes=93

Kom til å tenke på denne da jeg leste en anmeldelse på "Bjørn og Solveigs Turblogg"  i går.
www.bstur.no/2023/08/09/cold-steele-srk-compact/

og ser at XXL selger begge versjonene til hhv kr 599,- (12,7 cm blad) og kr 699,- (15,2 cm blad). Til sammenligning går Mora Garberg nå for ca 1000.

(på nevnte blogg ligger også en anmeldelse av Helle Temagami:   www.bstur.no/2023/03/19/helle-temagami-kniv-brukererfaringer/  )

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både SRK og SRK-C har ligget lenge i huskelista/ønskelista mi hos ulike knivforhandlere. Jeg vet det er gode kniver til prisen, men siden knivskuffen allerede inneholder mange gode alternativ har jeg manglet den siste lille følelsen av behov som må til for å rettferdiggjøre ett kjøp.

One of these days...

;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
zimwalker skrev (På 11.9.2023 den 20.32):

Kom til å tenke på denne da jeg leste en anmeldelse på "Bjørn og Solveigs Turblogg"  i går.
www.bstur.no/2023/08/09/cold-steele-srk-compact/

sitter nok en gang og teller på knappene om jeg skal prøve meg på en SRK/SRK-C.

I den forbindelse tenkte jeg å lese denne testen en gang til, for å se om det kunne vippe avgjørelsen den ene eller andre veien, men det ser ut som bstur.no er nede. Får håpe det ikke er permanent, mener å huske det var en god gjennomgang basert på reel bruk.

 

Edit: nevermind. IT på jobb som av en eller annen grunn har blokkert tilgang til bstur.no

Endret av aico
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.