Gå til innhold
  • Bli medlem

Warmpace viking 600 eller mammut lahar down emt vinter


stigd

Anbefalte innlegg

Annonse

Kan ikke svare på hvem av de som er best, men etter mye om og menn, så valgte jeg å kjøpe meg Warmplace Viking 600 til årets høstturer. 
Fikk ett inntrykk av at de er ganske romslige og veldig bra varme/vekt forhold. selv har jeg vært på utkikk etter en pose som kan brukes på senhøst når det kan bikke 3-4 minus. De som jeg har snakket med som har prøvd Viking 600 sier at du sover godt og komfortabelt selv ved rundt 8-9 minus. i tillegg så er den god nok til å bruke ved dager som det er 8-10 pluss.
Så jeg fikk i hvert fall ett inntrykk av at denne posen er god. Har kjøpt den, så kan jo si noe mer etter jeg har prøvd.

Så kanskje det finnes andre her som har egne bruker erfaringer som kan dele de med oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt Viking 600 og kan ikkje seie anna enn at eg er nøgd. Ein litt romsleg modell er noko eg sett pris på, då det går an å bevege seg i posen utan at heile posen snarar seg rundt kroppen.

Stoffet tørkar fort, posen har svart innside som er ein føremun ved tørking, god krage og solid pakkpose. Den andre modellen kan eg ikkje uttale meg om då eg ikkje har prøvde den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, kokken81 said:

Kan ikke svare på hvem av de som er best, men etter mye om og menn, så valgte jeg å kjøpe meg Warmplace Viking 600 til årets høstturer. 
Fikk ett inntrykk av at de er ganske romslige og veldig bra varme/vekt forhold. :-)

Warmpeace-posene har vel først og fremst pris som fordel og ikke varme/vekt-forhold sammenlignet med andre dunposer (pga "lavere" dunkvalitet).

 

Jeg har ikke erfaring med noen av posene, men for å sammenligne spesifikasjoner:

Finner ikke noe fra dunkvaliteten på mammut-posen, men jeg ser at spring-versjonen av samme pose bruker samme dunkvalitet som Warmpeace-posen. Det er da nærliggende å tro at de er noenlunde lik på dette området. Mammut-posen har 100 gram mer dun, men veier et par hundre gram mer. De ekstra grammene betyr da at det enten er benyttet et tyngre stoff eller så er den litt større. Finner ikke noe info om hva slags stoff som er i Warmpeacen, men et 50D-stoff som er på mammuten er ganske kraftig til lette dunposer å være hvertfall.

Jeg forstår ikke helt hvordan varme-ratingen er blitt bedre på Warmpeacen ettersom det i mammuten er 100g mer dun av samme kvalitet.

Det er små ting som skiller de og du vil helt sikkert bli fornøyd med begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nimrad skrev:

Warmpeace-posene har vel først og fremst pris som fordel og ikke varme/vekt-forhold sammenlignet med andre dunposer (pga "lavere" dunkvalitet).

 

Jeg har ikke erfaring med noen av posene, men for å sammenligne spesifikasjoner:

Finner ikke noe fra dunkvaliteten på mammut-posen, men jeg ser at spring-versjonen av samme pose bruker samme dunkvalitet som Warmpeace-posen. Det er da nærliggende å tro at de er noenlunde lik på dette området. Mammut-posen har 100 gram mer dun, men veier et par hundre gram mer. De ekstra grammene betyr da at det enten er benyttet et tyngre stoff eller så er den litt større. Finner ikke noe info om hva slags stoff som er i Warmpeacen, men et 50D-stoff som er på mammuten er ganske kraftig til lette dunposer å være hvertfall.

Jeg forstår ikke helt hvordan varme-ratingen er blitt bedre på Warmpeacen ettersom det i mammuten er 100g mer dun av samme kvalitet.

Det er små ting som skiller de og du vil helt sikkert bli fornøyd med begge to.

Berre ein tanke men kan dunkvaliteten være oppgitt i ulik skala? US vs EU? Evt kan det ha noko med hetteløysing å gjere? 

Warmpeace har nakkekrage og "tradisjonelt" hodeområde/hette.

Mammut har mummuehette men ingen nakkekrage. Eg har prøvd båe, då me har ein nyare Mammut Compact 3 sesason i hus, og dei har slik mummiehette. Synes det verkar greit, men det føresett at du er i stand til å ligge med hetta attsnørt. Mange eg kjenner er ikkje glad i det, men snurpar heller nakkekragen godt og ligg med lue. 

Dette vert uansett som kommentert over berre detaljar, og eg tenkjer at du vert nøgd same kva du vel, om det er i dette segmentet du har tenkt å handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.