Gå til innhold
  • Bli medlem

Dette kunne vært skrevet av en Fjellforumer


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Annonse
2 timer siden, Humbug skrev:

Kanskje litt på siden, dette, men jeg moret meg godt for noen år siden da jeg oppdaget at jeg plutselig og uforvarende hadde blitt en hipster :shock:

Hipster by accident er det beste :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem

Traff på en kar i forrige uke gående på Nordmarksveien med trimma (og voksa?) fullskjegg, flanell, butikkfersk rå-denim med sirlig oppbrett, bestefars ryggsekk og, hold dere fast, lave Dr Martens! Svetten randt fra den godt holdte kroppen og det var dråper i lufta fra en skummel skyfront i nord...godt det var 3km til buss-skuret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Landsem skrev:

Traff på en kar i forrige uke gående på Nordmarksveien med trimma (og voksa?) fullskjegg, flanell, butikkfersk rå-denim med sirlig oppbrett, bestefars ryggsekk og, hold dere fast, lave Dr Martens! Svetten randt fra den godt holdte kroppen og det var dråper i lufta fra en skummel skyfront i nord...godt det var 3km til buss-skuret. 

Men han er i det minste ute :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juli 2016 at 14.48, Landsem skrev:

Traff på en kar i forrige uke gående på Nordmarksveien med trimma (og voksa?) fullskjegg, flanell, butikkfersk rå-denim med sirlig oppbrett, bestefars ryggsekk og, hold dere fast, lave Dr Martens! Svetten randt fra den godt holdte kroppen og det var dråper i lufta fra en skummel skyfront i nord...godt det var 3km til buss-skuret. 

Kanskje han jaktet på glutenfrie tacos?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem
14 timer siden, Gittiamo skrev:

Haha :D han hadde sikkert med seg et par fancy øl i sekken også (ikke at man skal kimse av god øl altså ;) ) 

Ja, ære være dem for mat- og drikkesnobberiet. Er et helt annet fokus på dette i dag enn for bare 10-15 år siden, takk og lov. Selv om de nok må dele æren med flere. Forøvrig ville vel mer korrekt anrettet taco på hipstersk vært noe i new nordic cuisine ånd med lefse og mindre fokus på gluteninnhold. Glutenhysteri er vel kommet mer i retning av vaksinemotstandsbeveglsen og det som er enda mer på viddeene. Slipper du er tørr fis for mye så er tarmsystemet forgiftet av hveteindustrien. Nei, folk må ta seg en bolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Landsem skrev:

Ja, ære være dem for mat- og drikkesnobberiet. Er et helt annet fokus på dette i dag enn for bare 10-15 år siden, takk og lov. Selv om de nok må dele æren med flere. Forøvrig ville vel mer korrekt anrettet taco på hipstersk vært noe i new nordic cuisine ånd med lefse og mindre fokus på gluteninnhold. Glutenhysteri er vel kommet mer i retning av vaksinemotstandsbeveglsen og det som er enda mer på viddeene. Slipper du er tørr fis for mye så er tarmsystemet forgiftet av hveteindustrien. Nei, folk må ta seg en bolle...

Jo da noe har skjedd, unger i dag møter opp i selskap med list over det de ikke tåler å spise og viss noen er beskjedne og stille må de til psykolog for da har de sosial angst. Mat snobberiet begynte vell for en del år siden da noen spisesteder her i byen serverte en liten flis av en rett på en diger tallerken. Det eneste som var noe størrelse på var regningen. Selv med 7 retter var jeg sulten da jeg gikk. Også dette vin greiene, folk sukker, stønner og bærer seg bare for å drikke litt vin til maten. Det verste er at det nå skal serveres whisky i små tulipan lignende glass, makan, dette må være toppen av jåleri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem
1 time siden, Per Fredrik skrev:

Jo da noe har skjedd, unger i dag møter opp i selskap med list over det de ikke tåler å spise og viss noen er beskjedne og stille må de til psykolog for da har de sosial angst. Mat snobberiet begynte vell for en del år siden da noen spisesteder her i byen serverte en liten flis av en rett på en diger tallerken. Det eneste som var noe størrelse på var regningen. Selv med 7 retter var jeg sulten da jeg gikk. Også dette vin greiene, folk sukker, stønner og bærer seg bare for å drikke litt vin til maten. Det verste er at det nå skal serveres whisky i små tulipan lignende glass, makan, dette må være toppen av jåleri. 

Jeg tror vi snakker litt rundt hverandre her nå. Vi trenger matsnobberi her i landet, sårt. Jeg er ikke motstander at flott utvalg og mat som produseres i nærheten av klientellet som skal ha den i seg og jeg er varm tilhenger av at et balansert kosthold er nøkkelen til god helse. Jeg er også glad for at man igjen kan få tak i førsteklasses kaffe og at folk har skjønt at den smaker best nykvernet, slik man kunne få den på 50-tallet på mange gatehjørner i Oslo og kolonialforrentninger i det ganske land. Jeg er også glad for at man får kjøpt brød som er bakt av bakern og ikke halvfabrikata fra to sentralfabrikker som leverer til hele varehandelen under flagg av å være noe annet. Jeg er også glad for bedre tilgang på fisk og sesongvarer. Om folk blir mett etter 1 eller 7 talliker er heller ikke så nøye. Men det der cølliaki-kjøret er en avart av hypokondri. Det er folk som har sittet et halvt liv og levd på Gomann industribrød, de trenger bare å endre kosten sin noen hakk vekk fra det nitriste de er vokst opp med så blir det slutt på tarmgass-problemene. Og det innebærer å spise BRA brød istedet for det som er billigst å produsere. Samme med matallergi. Det blir en selvoppfyllende spådom som folk lever seg inn i med fastlegenes velsignelse. Jo mer man hyper det opp, jo flere blir "rammet". Det er rart med det, ingen unger er allergisk mot is og søtsaker, ser det ut til...

Endret av Landsem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.