Gå til innhold
  • Bli medlem

Må ha meg nye tursko.


KjetilO

Anbefalte innlegg

Sitter å titter på nett etter nye tursko, sånne av den typen tenkte jeg. Har fjellstøvler type Alfa Jeger som forsvaret bruker fra før. Men vil nu ha noen lettere sko. Har sett nest på Alfa sine sko og Salamon speedcross da.

Leste litt her på forum at Alfa Lyng dynamic fikk dårlig kritikk, men på hvilket bruk da? 

Alfa varde a/p/s har jeg vært å prøvd og den føltes veldig bra på foten, men prisen var høy.

Har også prøvd Alfa knaus advance, meget fin sko men satt ikke like bra som Varde-skoen, den føltes litt mere stiv og mindre demping i sålen inni skoen, pris ok.

Til slutt har jeg sett endel på Alfa walk King som jeg skjønner har fått veldig god tilbakemelding, men det blir jo da en halvhøy sko på lik linje som den Lyng dynamic

Valgets kvaler? Noen som har tilbakemeldinger på Varde a/p/s og knaus advance i bruk, type bruk osv? 

For min del er det turgåing og fisketurer med lett oppakning som er aktuelt.

5500410cb76c706c048b53c6.jpeg

56e7e352b86c70e4098b532f.jpeg

54f6b530b86c7053428b4e7b.jpeg

54181741b76c70eb0f8b4577.jpg

salomon-speedcross-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 6.6.2016 at 14.05, KjetilO skrev:

Sitter å titter på nett etter nye tursko, sånne av den typen tenkte jeg. Har fjellstøvler type Alfa Jeger som forsvaret bruker fra før. Men vil nu ha noen lettere sko. Har sett nest på Alfa sine sko og Salamon speedcross da.

Leste litt her på forum at Alfa Lyng dynamic fikk dårlig kritikk, men på hvilket bruk da? 

Alfa varde a/p/s har jeg vært å prøvd og den føltes veldig bra på foten, men prisen var høy.

Har også prøvd Alfa knaus advance, meget fin sko men satt ikke like bra som Varde-skoen, den føltes litt mere stiv og mindre demping i sålen inni skoen, pris ok.

Til slutt har jeg sett endel på Alfa walk King som jeg skjønner har fått veldig god tilbakemelding, men det blir jo da en halvhøy sko på lik linje som den Lyng dynamic

Valgets kvaler? Noen som har tilbakemeldinger på Varde a/p/s og knaus advance i bruk, type bruk osv? 

For min del er det turgåing og fisketurer med lett oppakning som er aktuelt.

5500410cb76c706c048b53c6.jpeg

56e7e352b86c70e4098b532f.jpeg

54f6b530b86c7053428b4e7b.jpeg

54181741b76c70eb0f8b4577.jpg

salomon-speedcross-3.jpg

Har nå vært å fått prøvd Alfa sko, de passer ikke mine foter og oppleves som trange selv om lengda på skoen er rett. Virker små i str, bruker normalt str 44 men må ha 45 minst i str på Alfa skoene. Salamonskoen måtte jeg opp i 45 1/3 str før den passet og da føltes den ok for mine foter, før jeg begynner å gå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Alfa kanskje har endret lesten sin litt på disse skoene. Normalt er Alfa litt brede i fremfoten, iallefall er det min erfaring. Dersom du har mulighet til å prøve sko fra Keen så er ofte de litt bredere. Jeg har litt bred fot, og Merrell passer mine bein tålig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KjetilO skrev:

Har nå vært å fått prøvd Alfa sko, de passer ikke mine foter og oppleves som trange selv om lengda på skoen er rett. Virker små i str, bruker normalt str 44 men må ha 45 minst i str på Alfa skoene. Salamonskoen måtte jeg opp i 45 1/3 str før den passet og da føltes den ok for mine foter, før jeg begynner å gå da.

Det finnes firmaer som spesialiserer seg på "problemføtter".  Jeg er så uheldig at jeg er kvalifisert til å få skotøy som er brede nok mot en egenandel på 630 kroner.  Men alle kan kjøpe skotøy fra anerkjente merker, f eks New Balance, på bla Ortopediteknikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på noen sko i fra xxl nu, husker ikke i farta hvilket merke det var. Lave tursko ble det, kjøpte også ett par sånne Salamon sko som passet mine føtter veldig greit-prøvde sikkert ti par sko før jeg kom til Salamon til slutt som satt veldig greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.