Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa fjellstøvler


borgern

Anbefalte innlegg

Jeg ser på å kjøpe inn et par nye fjellstøvler før sommeren. Har litt forskjellige type støvler i hus og de som skal skiftes ut nå er de "tunge" fjellstøvlene. Jeg har en slik 50% kupong på alfa og vil gjerne høre litt erfaringer fra folk her på deres støvler. 

Modellene jeg vurderer er alfa walk king og alfa berg advanced. Noen som bruker/har brukt disse som har erfaring med hvordan de generelt er å gå med, slitestyrke,  grep på sålen spesielt på vått føre.

pga kupongen hos alfa er derfor ikke andre merker aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er på litt andre par Alfa walk king og er strålende fornøyd. Skoene blir brukt sommer som vinter, med både brodder og truger. Det første paret ble byttet ut kun fordi sålene var slitt ned, men de var fortsatt vanntette og omtrent like fine ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt ut noen par Walk King siden de kom på markedet - midt nittitall om jeg husker rett.

Jeg har også forsøkt andre merker inne i mellom.

Det er ikke stor forskjell på slitestyrke. Et par crispi støvler var ekstremt glatte på vått fjell. Gore-texen holder. (ikke de første årene.)

Det er, uavhengig av pris, kun støvler som passer du bør kjøpe....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, REJOHN skrev:

Det er, uavhengig av pris, kun støvler som passer du bør kjøpe....

 

Jepp, det er veldig viktig å finne et par som passer for sin egen fot. Så vidt jeg har forstått så er Alfa en sko for litt bredere føtter, men Crispi er for litt smalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er klart. Jeg må ut å teste de først. Om de ikke passer bruker jeg ikke penger på et par fordi det er billig.  Men greit å høre lott erfaring på slitestyrke etc og. Hvis støvler skulle passe veldig bra men mange hadde dårlig erfaring med de hadde jeg også droppet å kjøpe. Skal vel på hytta en tur snarr og det er ikke langt fra Alfa. Høre med ei jeg kjenner som jobber der hvordan det er å stikke innom å prøve noen modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.