Jump to content
IGNORED

tresesong fjelltelt til under 5000

Trond Arvid Hagen
 Share

Recommended Posts

Har sett etter et telt til samme brukt og pris selv, men har ikke funnet noe til den prisen i nytt.

Men, jeg har sett en del gode alternativer på Finn. Hvis du er villig til å kjøpe brukt, kan kanskje Helsport Fjellheimen Superlight Camp 3 være er et bra alternativ.  God takhøyde (110 innertelt), og er snill på vekt. Jeg hadde dette som 1.valg, men tror det kan være vanskelig å få tak i brukt. Skal heller kjøpe meg en helt nytt Fjellheimen Superlight (litt mindre enn Camp-versjonen).

Hvis du ikke er så nøye med vekten på teltet, kan også et Fjellheimen Light Camp 3 være et godt valg.  Tåler nok litt mer enn superlight-versjonen. Tror du også må kjøpe brukt her for å få det til 5000.

Jeg har ikke erfart disse teltene selv, men har lest meg opp på informasjon fra div tråder her og internett generelt :)

Den 31.3.2016 at 12.49, Trond Arvid Hagen skrev:

Her kommer nok en telt tråd

Jeg er på jakt etter ett lett fjelltelt til tresesong, og har ett budsjett på maks 5000- teltet bør klare en strom på fjellet, og jeg liker litt god takhøyde, er dette muøig og få til, hva bør jeg isåfall se nermere på.str 2+ til 3 pers

Kva er øvre vektgense?

5 minutter siden, Tessatroll skrev:

Kva er øvre vektgense?

2 minutter siden, Trond Arvid Hagen skrev:

kommer an på teltet, helst maks 3kg, er det ett ekstremtelt, kan jeg nok strekke dette, var klar til og bestille det storsylenteltet, og det veide vel rundt 4

Dersom 3 kg er ok ser eg at MSR Holler 3 ligg til 5000 kr no, på Sportsnett.

Har ikkje prøvd teltet, så kan seie lite om det, anna enn at eg synes det ser ut som et interessant telt.

Evt MSR elixir 3

For 2 med bagasje har jeg mest tro på tradisjonelle tunneltelt, med inngang og fortelt i hver ende. Dette gir romslige forhold for matlaging og god ventilasjon / gjennomlufting. Har Hilleberg Kaitum2, og er kjempefornøyd. Gjennomtenkte detaljer i vanlig Hilleberg-kvaltet. Grei vekt. 

Nytt koster det riktignok noe mer enn 5 lapper.

Hidden Content

Edited by Mogop