Odd Bjørn Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 Noen som vet hva denne soppen heter og om den er spiselig ? Siter
Gal Krokfot Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 (endret) Spør du meg er ikkje sopp mat uansett, men for dei som har den type tilbøyelegheitar er det vistnok svært få av kjukeartane som er giftige og enkelte skal også være god(?) matsopp. Korleis den fotograferte kjuka er skal ikkje eg svare på men vil tru soppekspertar generelt vil være forsiktige med å svare på om ein kan eta ein sopp basert berre på eit foto om det ikkje er ein av dei seks sikre. Edit: rydding i formuleringa Endret 11. januar 2016 av Gal Krokfot Siter
jenspetter Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 Hei Vet ikke hva soppen heter. Kjenner ikke til at noen matsopper vokser på trær så ta som utgangspunkt at den IKKE er spiselig!!!!! Og ikke prøvesmak!!! jenspetter Siter
Odd Bjørn Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Skrevet 11. januar 2016 (endret) 36 minutter siden, jenspetter skrev: 36 minutter siden, jenspetter skrev: Hei Vet ikke hva soppen heter. Kjenner ikke til at noen matsopper vokser på trær så ta som utgangspunkt at den IKKE er spiselig!!!!! Og ikke prøvesmak!!! jenspetter Svovelkjuke er jo spiselig, og skal visstnok smake litt av kylling, derav det engelske navnet "Chicken of the woods" Soppen ligner jo litt på den jeg la ut bilde av, men den vokser visstnok mer i "lag" Endret 11. januar 2016 av Odd Bjørn Siter
smgj Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 Det første bildet ser ut til å vise en form for skivesopp, mens det andre bildet IKKE viser en skivesopp. Jeg mener dette ikke kan være samme sopp. Forøvrig så vil jeg anbefale å ta kontakt med en evnetuell lokal soppforening for sånt. De vil nok heller ikke artsbestemme utifra bilde, men har likevel bedre kvalisiserte gjetninger. Siter
Veidemannsblod Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 1 time siden, Gal Krokfot skrev: Spør du meg er ikkje sopp mat uansett Synd for deg. 4 Siter
Friluftsnoob Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 Kan det være knivkjuke? Litt vanskelig å se da man bør ta bilder fra mange vinkler, og helst i meget god kvalitet. Er den glatt under? Siter
Gal Krokfot Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 1 time siden, Nordhauk skrev: Synd for deg. Kvifor det? Ein vert kva ein et: Siter
The Lone Wolf Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 Ikke all sopp vokser i møkk Herr Krokfot, du er ikke nødt til å spise den på bildet ditt! Siter
smgj Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 (endret) 50 minutes ago, Gal Krokfot said: Kvifor det? Ein vert kva ein et: Ærlig talt - du spiser det samme enten det er sopp eller gulrøtter. Endret 11. januar 2016 av smgj Siter
REs Skrevet 11. januar 2016 Skrevet 11. januar 2016 Ein vert kva ein et: Jeg vet ikke hvor mange som jobber eller har jobbet med griseoppdrett, men de fleste spiser jo ribbe. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.