Gå til innhold
  • Bli medlem

Varme støvler til truger


lasse5214

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå med truger i vinter og lurer på om dette kan være greie sko:

 

https://www.xxl.no/sorel-conquest-vinterstovel-herre/p/1046920_1_style#details

 

Jeg fryser veldig lett på beina men vil gjerne gå tur med truger uansett vær (med pulk, telt, mm)

Har kjøpt noen truger på XXL. (Tubbs Mountaineer)

Har Sorel fra før men de virker på grensen store til mine trugers bindinger. Det er disse her:

 

https://www.xxl.no/sorel-caribou-vintersko-herre/p/1046918_2_style?gclid=CjwKEAiAwZO0BRDvxs_1w-qFnhkSJABo10gghfD7C8zE4vlN7aWXCsiDWHfbD-Rodgg85OWfBxyNWBoCQejw_wcB

 

Jeg betalte da vitterlig 1500 for mine i fjord, knurr..

 

Hadde tenkt å kjøpe str 44 mot normalt 43 for å få plass til dobbelt par ullsokker-

Hilsen Lasse :)

Endret av lasse5214
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du greier deg fint med vanlige hiking boots og tynne ulvang ultra sokker. Mer enn dette ble altfor varmt under mine trugeturer minus 5 til minus 18 celsius, men ha i sekken eller jakkelommen 1 par med tykke ullsokker dersom du tar deg en lengre pause i kulda, kanskje også fotposer i tillegg. Har selv Tubbs mountaineer og gått i svært bratt vinkel på isbre i alle retninger uten å falle. Tror det ikke finnes ikke bedre truger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Har du store nok fjellsko, som gir plass til luft rundt med 1par tykke raggsokker, og som ikke blir komprimert av bindingen på trugene er du langt. Det er en vanskelig dette med passform og sokker på vinteren..  Jeg har brukt mine alfa walk king i trugene mine,men det går hardt ut over overflaten på læret på skoen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.