Gå til innhold
  • Bli medlem

Små lette truger til sti/vei.


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Min kone legger slalomskiene på hyllen for godt.

Så da trenger hun ett par truger til å gå tur med bikkjen langs oppkjørte skispor og den type veier, de dagene jeg drar med meg ungene i alpinbakken. Slik at hun slipper hun å ødelegge løypen, slipper å synke nedi, og slipper å gli?

Hva slag enkle, små og lette truger egner seg til sånt? Skostørrelse 39.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
27 minutes ago, Marius Engelsen said:

Min kone legger slalomskiene på hyllen for godt.

Så da trenger hun ett par truger til å gå tur med bikkjen langs oppkjørte skispor og den type veier, de dagene jeg drar med meg ungene i alpinbakken. Slik at hun slipper hun å ødelegge løypen, slipper å synke nedi, og slipper å gli?

Hva slag enkle, små og lette truger egner seg til sånt? Skostørrelse 39.

Tubbs Panoramic eller truger med tilsvarende type konstruksjon ligger godt oppå snøen, hvilken modell man går for bestemmes stort sett av kroppsvekt og bratthetsgrad. Desto mer bratt desto mer jern trenger man, og hælløfter er fint i bakker. Skal de potensielt brukes til en og annen såkalt topptur ville jeg gått for Panoramic, da truger uten langsgående stegjern ikke egner seg for den type tur. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (På 30.12.2023 den 22.40):

Tubbs Panoramic eller truger med tilsvarende type konstruksjon ligger godt oppå snøen, hvilken modell man går for bestemmes stort sett av kroppsvekt og bratthetsgrad. Desto mer bratt desto mer jern trenger man, og hælløfter er fint i bakker. Skal de potensielt brukes til en og annen såkalt topptur ville jeg gått for Panoramic, da truger uten langsgående stegjern ikke egner seg for den type tur. 

Takk for svar.

Jeg kikket litt på de, og gikk for ett hakk lettere og mindre, med hælløfter.

Atlas Helium var det som var tilgjengelig i butikk. Prisen var grei, de ser ut som de er enkle og lette å gå med.

23 tommer satser jeg på er stort nok, siden de skal brukes i oppkjørte skiløyper og ikke ute i løssnøen.

Kjøpte samtidig ett nytt par med Snowline chainsen brodder, som kan brukes de dagene skiløypene er harde og isete uten fare for å synke nedi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Marius Engelsen said:

Takk for svar.

Jeg kikket litt på de, og gikk for ett hakk lettere og mindre, med hælløfter.

Atlas Helium var det som var tilgjengelig i butikk. Prisen var grei, de ser ut som de er enkle og lette å gå med.

23 tommer satser jeg på er stort nok, siden de skal brukes i oppkjørte skiløyper og ikke ute i løssnøen.

Kjøpte samtidig ett nytt par med Snowline chainsen brodder, som kan brukes de dagene skiløypene er harde og isete uten fare for å synke nedi.

Det blir sikkert bra! Jeg bruker også plasttruger (Tubbs VRT) for å karre meg oppover skarete vestlandsfjell, men ser med misunnelse på de med mer tradisjonelle truger når vi møter på løssnø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.