+Miamaria Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Skrevet 4. mai 2016 Nå er det sesong igjen plutselig, og jeg skal bestille meg de to ekstrastengene til Scarp1-teltet. Men jeg klarte ikke helt å skjønne av nettsiden om de selges en og en, eller kommer i sett på to? Er det noen som har bestilt disse og/eller vet? Tok det i bruk igjen på siste turen jeg var på. Jeg er virkelig storfornøyd med dette teltet. Når det en dag er utslitt blir det nok rett og slett et nytt. Siter
7homas Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Mitt tips er at du må bestille 2 stk 144 in / 3.7 m (8.7mm) iom at det står poles i flertall på Scarp 1 siden $20+2 per stk = 44 blanke dollars Jeg tror både @tronn og @Tor Magnus har crossing poles til sine Scarp 2, så de kan kanskje korrigere om jeg tar feil. Ellers er det vel best å sende Tarptent en epost for å være sikker Siter
Thomas E Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 (endret) 1 hour ago, 7homas said: Mitt tips er at du må bestille 2 stk 144 in / 3.7 m (8.7mm) iom at det står poles i flertall på Scarp 1 siden $20+2 per stk = 44 blanke dollars Jeg tror både @tronn og @Tor Magnus har crossing poles til sine Scarp 2, så de kan kanskje korrigere om jeg tar feil. Ellers er det vel best å sende Tarptent en epost for å være sikker Det høres rett ut da det koster $40 ekstra å kjøpe de sammen med teltet. Ellers er det lett å spørre Tarptent på Facebook. De svarer kjapt innenfor amerikansk tidssone. Endret 4. mai 2016 av Nimrad Siter
Thomas E Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Er det forresten mulig(/forsvarlig) å bruke vestibylen i dette teltet til å koke vann/lage mat? Siter
tjernivar Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Jeg kokte i forteltet da jeg brukte Scarp1. Sideveggene er jo så godt som vertikale. Det er også greit å koble fra litt av innerteltet og på den måten gjøre plassen i forteltet større. Siter
Thomas E Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Takk for svar. Har begynt å vurdere dette teltet nå. Ser forøvrig at det er lagt enda mer opp til det i 2016-utgaven: Siter
ViktorS Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Lurer på om de har ordnet dette på scarp 2 også.. Ser ikke noe om det på hjemmesidene:/ Siter
Thomas E Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Ser ikke ut som om det er gjort noe endringer på scarp 2 foreløpig. Under "what's new" ser du at de kun har revidert 1-ern. Siter
tronn Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 7 hours ago, Nimrad said: Er det forresten mulig(/forsvarlig) å bruke vestibylen i dette teltet til å koke vann/lage mat? Er i trangeste laget om du gjør det som det står, men jeg har brukt skoa til å presse inn innerteltet for å gi bedre plass. Har laget mange måltid i Scarp 2. Jeg har kun brukt gassbrenner med slangetilkobling. Siter
Bjørn J Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Jeg har ikke sett eller prøvd et Scarp, men jeg lurer på en ting: De svarte festepunktene for de ekstra kryssende stengene ligger løse på teltduken når man bare bruker den ene stangen. Vil ikke de blafre i vinden, og gi infernalsk støy når man skal sove? Såvidt jeg kan se er det ingen muligheter å feste dem, de ligger og slenger på duken. Noen som har erfaring? Siter
ViktorS Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 16 minutter siden, Bjørn J skrev: Jeg har ikke sett eller prøvd et Scarp, men jeg lurer på en ting: De svarte festepunktene for de ekstra kryssende stengene ligger løse på teltduken når man bare bruker den ene stangen. Vil ikke de blafre i vinden, og gi infernalsk støy når man skal sove? Såvidt jeg kan se er det ingen muligheter å feste dem, de ligger og slenger på duken. Noen som har erfaring? De klipses fast i hverandre, og strammes littegranne, så unngår man det sies det. Siter
ViktorS Skrevet 5. mai 2016 Skrevet 5. mai 2016 15 timer siden, Nimrad skrev: Ser ikke ut som om det er gjort noe endringer på scarp 2 foreløpig. Under "what's new" ser du at de kun har revidert 1-ern. Fikk mail fra Henry nå, og det stemmer som du sier, ingen endringer gjort på 2'ern. Siter
tronn Skrevet 5. mai 2016 Skrevet 5. mai 2016 12 hours ago, Bjørn J said: Jeg har ikke sett eller prøvd et Scarp, men jeg lurer på en ting: De svarte festepunktene for de ekstra kryssende stengene ligger løse på teltduken når man bare bruker den ene stangen. Vil ikke de blafre i vinden, og gi infernalsk støy når man skal sove? Såvidt jeg kan se er det ingen muligheter å feste dem, de ligger og slenger på duken. Noen som har erfaring? I utgangspunktet er det ingen løsning på det. Men om du enten knyter en god løkke på festet så det klumper seg litt sammen, eller bruker litt tynn bardun til å feste de sammen, så vil det kanskje hjelpe litt på. Jeg har som regel tatt med de ekstra krysstengene på tur i fjellet. Mens i skogen er det ikke alltid jeg gidder å bry meg. Siter
+Miamaria Skrevet 5. august 2016 Forfatter Skrevet 5. august 2016 On 28.7.2015 at 10:28 PM, tjernivar said: Jeg ordnet barduneringen i hver ende på denne måten for å slippe med 4 plugger. Ved å forlenge bardunene en del er det også mer fleksibelt hvor du fester pluggene samt at draget i pluggene ikke blir så mye vertikalt. Lettere å få gode pluggfester. Jeg må bare takke nok en gang for dette geniale systemet med bardunering og plugger. Det har berget meg mer enn en gang i sommer at det er fleksibelt hvor man fester pluggene, og at man bare trenger fire! Hjertelig, hjertelig takk, dette er det jeg liker aller best med teltet. Det er _nesten_ like praktisk som et selvstående. Siter
tjernivar Skrevet 5. august 2016 Skrevet 5. august 2016 Flott at du er fornøyd med løsningen min. Jeg syntes også teltet ble mye mer fleksibelt med tanke på oppsett etter forandringen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.