Gå til innhold
  • Bli medlem

Maur til besvær


Anbefalte innlegg

Dette året har jeg viet til tarp, nærmere bestemt en gapahuk fra Fjellsport til 499,-  Strålende fornøyd med tarpen som har holdt regn og vind på avstand. Men så er det sommeren da.... En tid hvor innsektene florerer. Har kjøpt et myggnett fra Sea to summit for å holde myggen og knott unna, men maur kommer seg inn gjennom bakken.. 

 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå maur, eller må jeg krype til korset og bo i telt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær oppmerksom på at noen av Hilleberg-nettene er uten bunn, mens de som passer som innertelt til spesifikke telt-modeller har bunn.

 

Ellers kan det være greit å vite at noen lettvektstelt fra sørligere breddegrader ofte har innertelt bestående av myggnetting med bunn - og kjøper du et brukt enmannstelt i den kategorien, kan du da også ha fått deg rimelig tilbehør til tarpen. Det var tanken da jeg kjøpte et brukt GoLite Shangri-La 1, som jeg festet innerteltet til opp under tarpen i går, jfr dette innlegget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja frister ikke akkurat å betale 1000 kroner for et innertelt. Men har et msr carbon reflex 2 telt, og innerteltet veier 560g uten stenger. 

 

Mulig jeg klarer å feste det ved å bruke tau mot ett tre. 

 

Men teltet veier 1,4kg med stenger og yttertelt. Innertelt + tau + gapahuken veier vel rundt 1200g. Så går litt opp i spinninga mtp. vektreduksjon :D

 

Muligens bruker jeg gapahuk høst, vinter og vår, og telt i sommermånedene.

 

Men takk for bidragene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.