Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparere snøring på sekk


blured

Anbefalte innlegg

Hei. Har en sekk der 1/5 (15-20 cm) av "kanalen" for snøringen på sekken har raknet. Noen som har tips for hvordan lappe sammen dette? Det første som slo meg var noe ala Aquasure, men vet ikke hvor godt lim fungerer på nylon.
 
XCsngw5h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sydd langs kanten, helst med brett på sømmen for å unngå at trådene glir ut igjen. Deretter gnir du aquasure over sømmen, få å binde tråd/stoff sammen. Da bør det holde lengre enn sekken. Jeg lapper alt mulig rart med enkle kastesting og bruker Casco Liquisole (type skomakerlim) til slutt. Det holder seg fleksibelt i kulde, er mykt, tetter og binder det meste av nylon/stoff. Har brukt dette på telt, spruttrekk til kajakk, flere bukser etter stegjernhull, på jakkearmer, når borrelåser har falt av osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Den type nylon stoff har veldig lett ved å skli ut, hvis sydd for tett ved kanten. Så jeg tilslutter meg PTG.

 

Det er nok enklest å sy for hånd. Det pleier å være vanskelig å få sekk og kanter mm. plassert i symaskinen så det kan manøvreres. 

 

Det er viktigere at det blir sterkt og holdbart enn fint!

 

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.