Gå til innhold
  • Bli medlem

utvidbar storsekk?


ViktorS

Anbefalte innlegg

Heier på jakt etter en storsekk på ca 100L, men som kan utvides i topp/sidelommer for å kunne romme 20-30 liter ekstra til de virkelig lange turene. Har dere noen gode tips? Må ved greie muligheter for å feste noen fuskestenger på utsiden av sekken æ, og drikkesystem er ikke ett must, men hadde vært veldig kjekkt :) frontåpning på sekken samt medfølgende regntrekk er ett must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergans Alpinist er en bra sekk. De i 71 grader nord bærer 30 kilo i de mye av turen. http://www.xxl.no/villmark/bare-frakte/ryggsekker/bergans-alpinist-medium-110l-71-nord-ryggsekk/p/1088467_1_style

Dette er 110L som er for folk med høyde 165-185cm. Men hvor mye du kan ekspandere den utover de 110L er jeg litt usikker på.

Bergans selger også noen ekstra lommer til sekker. De tar vel dog ikke mer enn 5 liter hver. Festes på reimene på sekken.

 

Greogry Denali Pro er en annen god sekk som sies være veldig bra. Aldri testet den selv. Bra pris på den nå på Oslo SPortslager. http://www.oslosportslager.no/produkt/gregory-denali-pro-100--115-l-ryggsekk-herre-6801.aspx

Sikkert noen her inne som har den og kan si noe komfort og om den kan fylles ekstra ved å heve topplokk.

 

Selv bruker jeg Norrøna Recon Pack som er 95 liter med sidelommene av og 125 liter med sidelommer på(sies det). Veldig god å bære selv med tung last. Men den går jo over ditt budsjett. Billigste nå er nærmere 4000.

Hvis du ofte bærer 25-30 kilo er den et bra valg. Bærer du som regel mindre er en av de andre kanskje å foretrekke da Recon har høy egenvekt.

 

Du bør uansett prøve sekkene i butikk med vekt oppi. Ingen sekk passer like godt på alles rygg. F.eks passer Recon Pack meg helt supert mens "søstermodell" Para Ranger ikke passet i det hele tatt. For meg hadde den for liten pute i korsrygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Para Ranger kostet 3000,- på XXL og har de fleste funksjonene Recon har, deriblant avtagbare sidelommer (totalt 32 litet) som kan gjøres om til dagstursekk.

Den tåler ikke like mye vekt som Recon etter det jeg har sett, men tror opp mot 25 kilo går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.