Gå til innhold
  • Bli medlem

Lysefjord i august


zlyngl

Anbefalte innlegg

Hej

 

Vi er nogle danske mænd (40-50 år) som gerne vil på fjelltur til Lysefjorden i august.

Vi planlægger at gå fra Preikestolen Fjellstue (kommer med bus 09:45) til  Brattli via Preikestolen, (Behov for at nå fergen kl 17:00) http://www.lommekjent.no/ruter/1775684

Så tager vi færgen til  Flørli og tilbringer natten i en hytte,

Og næste dag vil vi går fra Flørli til Øygardstøl via  Kjerag. (Behov for at nå bussen til stavanger kl 16:45 ) http://www.lommekjent.no/brukere/129003

 

Hvor langt tid skal vi forvente at det tager at gå de 2 ruter ?

 

Er det muligt at nå dette ?

 

mvh

Stig L

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej

 

Vi er nogle danske mænd (40-50 år) som gerne vil på fjelltur til Lysefjorden i august.

Vi planlægger at gå fra Preikestolen Fjellstue (kommer med bus 09:45) til  Brattli via Preikestolen, (Behov for at nå fergen kl 17:00) http://www.lommekjent.no/ruter/1775684

Så tager vi færgen til  Flørli og tilbringer natten i en hytte,

Og næste dag vil vi går fra Flørli til Øygardstøl via  Kjerag. (Behov for at nå bussen til stavanger kl 16:45 ) http://www.lommekjent.no/brukere/129003

 

Hvor langt tid skal vi forvente at det tager at gå de 2 ruter ?

 

Er det muligt at nå dette ?

 

mvh

Stig L

Den første turen fra Prekestolen til Bakken burde kunne gjennomføres, men det er en god 7 timers tur, og den er ikke helt "enkel".

Fra Flørli til Øygardsstølen går det lett 10 - ti - timer, muligens mer om dere tar gode pauser.

Det tror jeg ikke er mulig å gjennomføre denne turen på den tiden, uten å være i god form og vant med heia.

Jeg kjenner selvsagt ikke deres form eller erfaring, men basert på min kjennskap til besøkende fra Danmark, vil jeg si at dere bør se på andre muligheter.

Hva med å snu på flisa, starte med båt fra Lauvik innLysefjorden, og med bil opp til starten ved Øygardsstølen og gå til Langavatn, så til Flørli, og båten til Lauvik for så å kjøre til Hytta ved Prekestolen. og da ta en tur frem og tilbake.

Turen mellom Langavatn og Flørli, er såpass lang, at jeg nesten anbefaler å gå ned mot Blåfjellenden og så ta stien mot Flørli. Om dere da går ned stien i stede for trappene, sparer dere en time eller så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Sannsynligvis bør dere høre på Rejohn. Han har mer erfaring fra turene i det området enn meg. Det kan bli en tøff tur, men er fullt mulig.  Ville råde dere til å vurdere å fortsette til Fløyrlistølen før dere overnatter. Men alt avhenger av erfaring, form og vekt i sekken. Klarer dere å holde vekten i sekken på 6-7 kg er det fullt mulig. Det betyr at dere må klare dere uten vin og biff i sekken.  Er selv 45 år. Gikk ifjor rundt hele fjorden. Startet og sluttet da på Oanes kai kl 14, og var på Bakken etter fire-fem timer, og rundt på ca 2 døgn med to overnattinger, gikk da opp veien fra lysebotn, men er i SVÆRT god form, brukte gåstaver og det er noe jeg anbefaler sterkt pga kupert løype, med mye stein i stiene. Det er en flott tur, og terrenget mellom Fløyrli og Øygardstølen synes jeg var lettgått og flott å gå i . Uansett god tur:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak til Rejohn og Njaal

Vi undersøger nærmere med REJOHNs forslag, hvis vi kan få det til at passe med færge afgange.

Vores problem er at der ikke nogen færgesejlads om lørdagen, er dette ikke korrekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak til Rejohn og Njaal

Vi undersøger nærmere med REJOHNs forslag, hvis vi kan få det til at passe med færge afgange.

Vores problem er at der ikke nogen færgesejlads om lørdagen, er dette ikke korrekt ?

 
Helt nytt av året. Det blir daglig to avganger hver dag, også lørdag.
 
Men denne ferja stopper ikke alle plasser, og koster mer.
(Og den tar lengre tid.)
 
Ny Fjord1 turist ferje på Lysefjorden frå 2014 sesongen.

Fjord1 si turistferje tek deg med på ein eineståande tur på Lysefjorden og til berømte Preikestolen og Kjerag.

Opplev eit innhaldsrikt fjordcruise på ein av Norges mektigaste fjordar. Turen på den 42 kilometer lange Lysefjorden

er fylt med opplevingar som "Fantahålå", store fossefall, geiter, selar, spennande geologi, vill og vakker natur.

Kjøp din billett til tur på Lysefjorden her.

Rutetabell og takstar:

Lysefjorden-fullbredde-83337-7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.