Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Du står et eller annet sted i Semelholstindene, antageligvis i vestsiden på nordre (2004)? :roll:

Nærmest til venstre ser vi østryggen på Tverrbytthornet. Til høyre og lenger bak har vi den mer slake vestskulderen på Bukkehø (2314), mens vi i helt bakerst ser den opplyste vestre Hestbrepiggen (2139).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det forbauser meg litt at ikke møringene tar det bildet jeg la inn. For å hjelpe, legger jeg inn et nytt som er tatt bare 200 m fra det første.

Jeg har ikke vært innom her på en stund, og det er derfor den ikke har blitt løst. På det første bildet ser du mot Ystenestinden(Slingsbys topp), i forgrunnen, og Storhornet og Langnestind bak. Du befinner deg under Mohns. På det andre bildet tror jeg du sitter på toppen av Mohns. Har dere klatret Sofaruta? Siden dere har tau kan det være Holtanna også. Kolåstind i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils skrev:

Man ser jo med en gang at det er toppvarden på Høgeloft...

Må bare bøye seg i støvet for han Nils og co.

Hvordan får det det til ?

Ser de på omgivelsene. Men her er ingen ting som stikker seg ut.

Ser de på en snøkledd varde. Men den ligner på varder på 500 fjell.

Ser de på type stein som er brukt. Men her ser en jo ikke noen stein.

Ser de på type muring som er brukt. Men her kan man ikke se noe muring.

Får si som Bjørn Eidsvåg og elvira Nikolaisen: Forunderlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger her ut to bilder på en gang, fra to vidt forskjellige plasser og årstider.. Da er det frem til dere å gjette hvilke topper jeg har dratt frem.. :wink:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=10893

Ditt første askogvoll tar jeg sjansen på at er tatt på siste helgs tur over bl.a Hestbrepiggane. Tipper isøksa er plantet på store Hestbrepiggen? :oops: Ser ut som bildet er tatt nordover utfra hvordan skyggen fra isøksa kastes, og langt bak mot høyre synes jeg å kjenne igjen Gråhø (2014)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært innom her på en stund, og det er derfor den ikke har blitt løst. På det første bildet ser du mot Ystenestinden(Slingsbys topp), i forgrunnen, og Storhornet og Langnestind bak. Du befinner deg under Mohns. På det andre bildet tror jeg du sitter på toppen av Mohns. Har dere klatret Sofaruta? Siden dere har tau kan det være Holtanna også. Kolåstind i bakgrunnen.

Alt var riktig, ozzi. Ettersom kona satt nede i skaret som du ser, gikk jeg alene normalveien opp på Mohns topp. Hun ville ikke være med da en klatrer som kom ned fra Bladet, fortalte at det var to luftige punkter opp mot toppen av Mohns. Mens jeg satt på toppen, kom klatrerne på bildet opp fra den siden som vender mot Holtanna. Hvorvidt det var Sofaruta, tør jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils skrev:

Man ser jo med en gang at det er toppvarden på Høgeloft...

Må bare bøye seg i støvet for han Nils og co.

Hvordan får det det til ?

Ja, dette har jeg mang en gang forundret meg over. Ett er at han klarer å ta steder hvor han har vært, selv om det er imponerende nok når en ikke ser noe av omgivelsene. Enda værre er det at han klarer å finne ut hvor steder han aldri har vært, befinner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt første askogvoll tar jeg sjansen på at er tatt på siste helgs tur over bl.a Hestbrepiggane. Tipper isøksa er plantet på store Hestbrepiggen? 8) Ser ut som bildet er tatt nordover utfra hvordan skyggen fra isøksa kastes, og langt bak mot høyre synes jeg å kjenne igjen Gråhø (2014)...

Du har et falkøye som legger merke til de fleste detaljer.. Det stemmer godt med at det er tatt på store Hestbreapiggen, og at skyggen blir slengt mot nord kan stemme siden jeg var på toppen klokken 13.15. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut et bilde av et fjell jeg observerte i dag da jeg fløy en tur.. Hvilket fjell ser jeg på fra flyvinduet i dag?

Alex

Tja, med ditt siste hint, GPS-tracken, er det jo lettere å peile inn området "askogvoll". Så da gjetter jeg på at fjellet vi ser er Seterfjellet (1812 moh), sør for Sunndalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med ditt siste hint, GPS-tracken, er det jo lettere å peile inn området "askogvoll". Så da gjetter jeg på at fjellet vi ser er Seterfjellet (1812 moh), sør for Sunndalen?

Håper jeg ikke har forvirret dere for mye..

Legger her ved et bilde som viser det samme, men med flere detaljer... Bildet er foresten tatt cirka rett ovenfor Gjøra (der hvor vegen gjør en knekk)

Og navnet på fjellet har enda ikke blitt gjettet.. (studer det nye bildet med samme motiv enda litt til)

alex

post-2512-133474531372_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en utfordring fra min side, tror det er få som kjenner seg igjen :D :

Tenkte meg at det var færre som hadde vært på denne toppen.

Første hint, fjellet ligger i Vinje og det vi ser inn i Hardangervidda nasjonalpark i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.