Nils Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Hvilket fjell ser vi i bakgrunnen? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=9486 Kan det være Høgeloft/Store Jukleeggi sett fra en sørlig retning?
Mayhassen Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Legger ved et bilde her, det er hvertfall en her som BØR kjenne igjen denne toppen. (hint: det er Nils jeg sikter til, tror han har vært her nemlig )
snilen Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Det ligner utrolig på bildet mitt fra Høgeloft.
Mayhassen Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Hehe, ja det kunne jo ligne litt, men syns du hadde litt god sikt der..
500fjell Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Kan det være Høgeloft/Store Jukleeggi sett fra en sørlig retning? Riktig det Nils, St. Jukleeggi og Høgeloft! Bildet er tatt fra et punkt 1602 mellom Breinostjørni og Vesle Jukleeiggi, sørfra som du sa. Hadde planlagt å GÅ på Høgeloft denne dagen, men gadd ikke å vasse i 20 cm med snø. I vinterferien prøvde jeg på nytt å bestige Høgeloft, klarte det, men tynne fleecehansker hjalp lite for mine iskalde fingre i stiv kuling og 22 minusgrader i drivende skyer. Har et litt dårlig minne fra den turen, når har jeg lært å kle meg vinterstid =)
Nils Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Legger ved et bilde her, det er hvertfall en her som BØR kjenne igjen denne toppen. (hint: det er Nils jeg sikter til, tror han har vært her nemlig ) Aha, den var jo lett! Du burde ha klippet vekk en del for å gjøre den litt vrien ihvertfall. Det må jo være toppen av Gravdalstind. Eller så er det på en av de sørligste Smørstabbtindene? Du har hintet om snøforhold på Smørstabbreen og dårlige værforhold her på forumet, og etter hva jeg husker rakk du ikke over disse toppene på ditt race over andre Smørstabbtinder tidligere i år.
Mayhassen Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 På vei mot en av de tøffere toppene i år
Gjest Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Mye uløst her nå, men jeg legger ut en liten nøtt til likevel...hvor i all verden er dette her?!
Alek Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Mayhassen er på tur opp til den luftige Sokse fra øst.
ods Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Jeg mener Mayhassens bilde er med Kniven i forgrunnen og Store Smørstabbtind i bakgrunnen.
Mayhassen Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Alek har nok rett ja, Kommer fra Geite/2002
Mayhassen Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Tar en litt ny vri på quizzen her, hvem er jeg? Jeg er høyere enn Empire State Building selv om den plasseres på Kyrkja/2032, til tross for min høyde skiller jeg meg ikke så mye ut. Jeg føler meg litt liten, ganske kald på beina året rundt også. Jeg er fornøyd med meg selv alikevel da, navnet mitt skiller seg litt fra resten. Har også en lillebror med nesten samme navn, men han får sjeldent besøk, tror det har noe med høyden mellom oss å gjøre. Han må ikke krympe mye på sin eldre dager hvis han fortsatt skal få besøk, det er helt sikkert! Uansett kommer vi godt overens og det er jeg glad for med tanke på avstanden mellom oss. I sommersesongen synes jeg det er gøy å se på alle eventyrerne som kommer opp fra dalen for å oppsøke is i varmen, men opp til meg kommer de aldri, det har dem ikke betalt for. Jeg er dog fornøyd med mengden som kommer og besøker meg, jeg vet hvertfall at de setter stor pris på meg og jammen tror jeg det finnes noen av dere som har tatt på varden min også, husker du meg nå kanskje?
Dag G - Evje Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Her (for)virrer Mayhassen vel mye, men får vel tippe på Vesle Galdhøpiggen. Høy nok til å matche Empire State Building som balanserer på Kjørka og kald på beina under Styggebrean. Heller ikkje guida turer som til storebroren. Lillebroren er muligens Galdhø ???
500fjell Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Får vel legge ut hint til min quiz lenger opp på siden. 1: Ligger på sydlige Hardangervidda. 2: Kan ses fra T-stien. 3: Den er 1405 moh.
Mayhassen Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Her (for)virrer Mayhassen vel mye, men får vel tippe på Vesle Galdhøpiggen. Høy nok til å matche Empire State Building som balanserer på Kjørka og kald på beina under Styggebrean. Heller ikkje guida turer som til storebroren. Lillebroren er muligens Galdhø ??? Hehe, er nok ikke det, for å redusere alternativene litt kan jeg jo si at jeg selv aldri har vært på denne toppen.. Og som de fleste gåter er det meningen å forvirre litt
Pelle Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 500 fjell: Ostanuten sett fra Hellevass med Sandfloegga bak?
500fjell Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 500 fjell: Ostanuten sett fra Hellevass med Sandfloegga bak? Der satt den! Ostanuten er helt riktig, sett fra Nekkos ved Hellevassbu.
jarle Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 hmmm, empire state building er jo fremdeles bare 338m (449m med antenne), selv om den står på toppen av et fjell? ellers er det vel bare glittertind som er høy nok?
RobinM Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Hvor står jeg, hva heter vannet nærmest og den høgste fjelltoppen?
Marcus Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 2032 + 381 = 2413, så vi må vel til utlandet? Verken Galdhøpiggen eller Glittertind er spesielt små eller sjeldent besøkt. Om da ikke svaret likevel er Glittertind, hvis lillebror er Glitter-Rundhøe som kanskje står i fare for å eroderes med 89 meter..
natur67 Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Får legge inn en topp jeg og da, kanskje litt av det enkle slaget
Mayhassen Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Jarle er en liten luring han, det var nok bare en liten info som ikke hadde spes stor nytteverdi.. Kan forøvrig si at toppen er over 2000m, lillebroren også og de befinner seg i Jotunheimen Natur67: Kan det være Høgronden?
Marcus Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 For en avledningsmanøver. Nei, nå begynner jeg snart å grine her. Var det du som manøvrerte de passasjerflyene mot Empire State Building, eller mener du bare å si at du ikke har vært på Kyrkja?
Mayhassen Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Hehe, har vært på kyrkja.. Og det er under 500m til min lillebror, på veien er det også en sånn rar gul trekant som en viss person har satt opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå