Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Nytt bilde. Hvor er det tatt fra, og hvilket fjell stikker opp delvis skjult av tåke?

Tror det er Semeltind (2236) med det nordre Urdadalstjernet (1612 moh) foran. Den lange fonna som kommer ned fra det tåkedekte fjellet minner veldig om den som alltid ligger i nordsiden på Semeltind. Denne fonna er forresten meget fin å bruke som returvei. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozzi,

du er jammen god til å gjette! :?: Men, har du ikke bommet litt på det nederste bildet? Jeg lurer på om det heller er et bilde av Hestmannen... :D

Vel, jeg prøver en annen spiss sak. Hvilken topp er nærmest her?

post-42-133474411667_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du står på Klauva og Hestmannen :?: .

Nils sin anmerkning om at bildet er av Hestmannen er jo riktig og jeg går ut fra at det var dette Ozzi mente. Bildet er tatt fra toppen av Lurøyfjellet som er fjellet i kommunesentret i min heimkommune hvor for øvrig de høyeste fjellene ligger på fastlandet i kommunen.

Klauva er riktig. Bildet er tatt ca fra skaret mellom denne og Lille Klauva.

Til Nils sitt bilde: Det er vel en av de mindre pinakklene på Knutseggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Hvilken topp er det som lokker derframme ?

Så får jeg samtidig sagt og vist at skiføret heromkring har gått rett vest (dvs nord) - se hvor det blinker i isskaren !!

Omnsfjelle :?:

Hvilken Trollheimstopp er dette da?

Nyydelig pudderskiføre nedatt på sørhellinga !!

post-511-133474411674_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils: Jeg skulle til å foreslå en av nålene på Knutseggen, men så syntes jeg det stemte bedre om det var litt lenger øst. Kan det være den "trollkjerring"-toppen på Skarvfly-ryggen? I så fall er det vel N1, såvidt jeg husker fra Thommessen. Hadde tenkt meg over de toppene der i sommer. Det blir spennende!

Du skulle heller ha spurt hva vi ser i bakgrunnen - der er jeg lommekjent! :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils sin anmerkning om at bildet er av Hestmannen er jo riktig og jeg går ut fra at det var dette Ozzi mente. Bildet er tatt fra toppen av Lurøyfjellet som er fjellet i kommunesentret i min heimkommune hvor for øvrig de høyeste fjellene ligger på fastlandet i kommunen.

Klauva er riktig. Bildet er tatt ca fra skaret mellom denne og Lille Klauva.

Kanskje du skal forandre overskrifta på bildene neste gang :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Føler dette er på grensen siden jeg har vært inne på siden din, men svaret er i alle fall Bolmetrollhøtta.

Nesten, vi mangler bare korrekt høyde, fylke, kommune og kirkegjeld :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Nils sitt bilde: Det er vel en av de mindre pinakklene på Knutseggen.

Nils: Jeg skulle til å foreslå en av nålene på Knutseggen, men så syntes jeg det stemte bedre om det var litt lenger øst. Kan det være den "trollkjerring"-toppen på Skarvfly-ryggen? I så fall er det vel N1, såvidt jeg husker fra Thommessen.

Ods og El Gringo,

dere bommet begge litt. Tenkte kanskje det ville komme forslag om nålene på Knutseggen, men det er som du også trodde El Gringo, litt for langt vest. Når det er sagt, så er nok ods allikevel nærmest. :?:

Du skulle heller ha spurt hva vi ser i bakgrunnen - der er jeg lommekjent!

Ja bakgrunnen er nok greiere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal forandre overskrifta på bildene neste gang :D:?:

Takk for tipset. Ja, dette var jo en skikkelig brøler. Men jeg har inntrykk av at du gjettet riktig før du oppdaget brøleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forsøk på Nils sitt bilde og denne gangen føler jeg mg sikrere: Burchart's topp.

Og denne gangen traff du midt i blinken ods! :?: Bildet er tatt fra nordsiden av nordre Knutsholstind (2185), etter at vi hadde vært på Burchardts tind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får helt sikkert en aha opplevelse av svaret. Du har sikkert sett fjellet mange ganger, men fra en annen vinkel. Jeg var på vei til en av mine favorittopper da jeg tok bildet tidlig en morgen i september 2003.

Vet ikke om bildet ditt var for lett. Jeg har et friskt minne etter en teltovernatting der du tok bildet, og kjente breen igjen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som El Gringo, grublet litt på denne jeg også. Den eneste toppen jeg får det til å ligne litt på er Skagsnebb (2003), sett fra andre siden (østsiden) av Leirdalen? :)

Selv om du er den suverent største eksperten her, Nils, så synes jeg ikke det ligner på Skagsnebb. Da har jeg mere tro på Veslefjelltinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.