Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse

Visbreatind fra Semelholsryggen er korrekt. Forøvrig hadde også Bjørn-Even (og Nils) helt rett med Storegut fra øst.

Mye tåkebilder på deg gitt... :shock: Aldri så galt at det ikke er godt for noe - tåke gir ihvertfall fine motiv for fjellquizen.

Hehe, ja tåkebilder gir gode fjell-quiz i alle fall. :oops: Har nesten alltid vært litt tåke på turene i sommer, få turer med tindrende sol fra skyfri himmel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busken var tidlig ute, så poenget uteble ..... :cry:

Mjølkedalstinden sett fra Store Rudalstinden.

Hvor har du dette navnet fra ..... ? Det heter da Store Raudalstinden og ikke Rudalstinden!

______________________________

Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busken var tidlig ute, så poenget uteble ..... :cry:

Hvor har du dette navnet fra ..... ? Det heter da Store Raudalstinden og ikke Rudalstinden!

______________________________

Rune.

.

.

Som vanlig har du helt rett Rune. Godt å se at det ikke bare er i verdensrommet du følger med.

Her regner og bles det slik i tåka at en a ble oversett.

Drittlei dette været..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn denne også i forbindelse med passering av en halv million teff på tråden.

Er det ikke Visbreatind (igjen!) som stikker opp bak skaret mellom Skarddalstind og Skarddalseggje? I så fall må bildet være tatt fra oppstigningen mot Store Rauddalstind. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer neste quiz:

Din siste Sondre: Vi ser opp mot Søre Bukkeholstind (2058).

På snøfonna lengst til høyre hadde vi en av de feteste rutsjeturene jeg har hatt, ved å bare stå på skosålene og surfe nedover. Dengang, 12. juni 1995, var fonna langt større, og iløpet av sekunder hadde vi svidd unna rundt 250-300 høydemeter. Det morsomme var at vi hadde god fart, og samtidig hadde vi full kontroll. Bilde fra da kompisen min sklir nedover her:

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldPid=45262&highlight=skoene+skled#45262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en ny quiz Nils og co kan smake på: :? Tåke må til her også...

Tipper du ser opp mot breen som henger ned fjellsidene øst for Gravdalstinden (2113). :D

Vedr. min siste, har jeg endelig klart å sette fast Sondre litt? :-)

Kan jo tipse om at "Busken" ikke var langt ute på jordet og syklet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk knapt med meg at Busken hadde feil. :D Da forsøker jeg med Sokse... :? Man ser i alle fall Sognefjellsveien bak.

Veien bak der regnet jeg med at flere ville kjenne igjen ja, men det er ikke Sokse heller. Du og "Busken" er omtrent like langt fra hverandre. Vel, "Busken" hakket nærmere når jeg ser på kartet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige var heller en idiotisk quiz.. Det er fra toppen av Hinnotefjellet (2114) da det ble snøvær på slutten av turen.

Jeg fant et par bilder på loftet som kanskje noen på Fjellforum klarer å finne frem til hvor er tatt: :)

(beklager at det blir litt gjenspeiling i bildet, da det ikke er scannet, men fotografert direkte av)

post-3251-133474652441_thumb.jpg

post-3251-133474652455_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.