Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse

Er det ikke Sentraltind sett fra vest da Nils?

Jo visst, stemmer det Sondre! :)

Begynner å bli umulig å sette fast du. :D

Nederste halvdel av bildet kuttet jeg vekk, for der befinner Robert og ”eaa” seg på ryggen, og da ville det nok ha blitt noe for lett. Jeg var imidlertid redd det muligens ville bli noe for vanskelig med så lite av fjellet med på bildet, men ikke for Sondre-gutt gitt. :( Du kjente kanskje igjen hvilken tur bildet var fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde først det var sør/østtoppen på Mjølkedalspiggen, men når du sa at toppen var nokså kjent valgte jeg ut meg en liten liste over potensielle kandidater og kom til konklusjonen. I eaa sin rapport så fjellet lysere ut, men terrengdetaljene var like som på ditt bilde av Sentraltind.

Ods: På bildet mitt var det nok heller Forbordsfjellet (590) vi sitter på og skuer utover Trondheimsfjorden. Hit kan en også kjøre opp, noe vi jukset med denne dagen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke quiz'en din på sparket, 500fjell. Den jeg la inn høyere opp på siden, har kanskje for få detaljer til å kunne gjenkjennes. Jeg burde heller spørre om hvilken botn skiløperen befinner seg i ettersom skaret ikke har noe navn på kartet. Botnen har nok fått navn fra reinsdyrjakten i gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo skyte et skudd i blinde på din da ods siden ingen andre tør, så får det briste eller bære;

*På vei ned i Semelholet NØ for Semeltind??? Altså fra Uradalen og ned på tjønni. Semel, har det kanskje noe med Simle å gjøre (hunnrein)?

Min quiz skal dere få gruble på litt til. (er redd Nils allerede har svaret, but but...). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min quiz skal dere få gruble på litt til. (er redd Nils allerede har svaret, but but...). :(

Jeg måtte nå gruble litt på denne Sondre. Var litt lur denne, og det er lite bilder av disse toppene fra denne kanten. ;)

Etter å ha sendt hjernecella ut på et lite oppdrag, tipper jeg vi ser midtre Tverrbotntinder fra sør, med 2106 nærmest til venstre, og 2151 lenger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo skyte et skudd i blinde på din da ods siden ingen andre tør, så får det briste eller bære;

*På vei ned i Semelholet NØ for Semeltind??? Altså fra Uradalen og ned på tjønni. Semel, har det kanskje noe med Simle å gjøre (hunnrein)?

Var nok en nærliggende gjetning etter det tipset jeg ga, men det er ikke riktig. Jeg er forresten litt usikker på det med reinsdyrjakt. Det er mulig botnen har fått navn etter husdyr. Den høyeste av toppene som omkranser botnen har fått navn etter botnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok en nærliggende gjetning etter det tipset jeg ga, men det er ikke riktig. Jeg er forresten litt usikker på det med reinsdyrjakt. Det er mulig botnen har fått navn etter husdyr. Den høyeste av toppene som omkranser botnen har fått navn etter botnen.

Dyrebotn, altså. Heilt sikkert rein i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.