Jump to content

Store Hestbrepiggen

Guest Anonymous

Recommended Posts

Jøss, det var da en sjelden herremann å se her inne på Forumet! :D

Broder'n da - stadig opptatt med garasjen...? Han er da temmelig disiplinert, synes jeg! :?

Spennende å se fra Store Hestbrepigg - gleder meg til denne.

En vakker (!) dag skal jeg dit, men den synes visst å sitte langt inne, har jeg skjønt... :)

Hils folket! :P

Så herlig ut! :D Det er noe spesielt med disse høstturene, når man vandrer nede i høstfargede daler omkranset av fjell som er drysset med nysnø. Etterhvert kommer man opp til vinteren og får skikkelig høyfjellsfølelse når man står og småfryser ved toppvarden i nysnøen. Etterpå virker dalen igjen så lun og varm. :)

Og Lundadalen er jo så stille og fredelig. Ikke mye køtendenser der.

Forøvrig så det ikke ut til å være så veldig mye høstfarger ennå. Kanskje det er en del dager siden dere gikk? :?

Guest Anonymous

Vi gikk for nøyaktig en uke sien. Var beskjedent med høstfarger da, men de kommer nå. Lyngen gløder i Valdresfjella og jeg må bare glane ned i ei bunke med pappir :(

Vi fikk forresten 2 bilder til boka den dagen Nils, 16.09 Julia tok et par bilder som kommer i boka lørdag 17.09 i tillegg. Ikke verst det for en bok som skal leveres til trykkeriet nå :) Totalt er det temmelig mye bildemateriale fra september 2005 her. Mao. ganske ferske saker.

I det hele tatt er den store majoriteten av bildene tatt i 2004 og 2005.

Turen var fin, men lang og kald. Vi tok igjen en Loms eller Skjåkværing som var hyttevakt og DNTs høyre hånd i Lundadalen. Han skulle inn å legge sammen broa. Han tilbød oss å gjøre jobben. Så på tilbakeveien brukte vi gode halvtimen på å demontere ei hengebro i kald vind og sludd. Kalde fingre? Ja. Men Gunnar gjorde jo brorparten av jobben da - og beklaget seg fælt over konstruksjonen i ettertid, og mente den var "håpløs".

For øvrig litt akrobatikk der over de fossene vannmassene i elva. I alle fall ingen jobb for dem som synes det er spennende nok å gå over ei gyngende hengebro...

Ura opp var en skikkelig griseur. Livsfarlig glatt (spør Line hvor mange blåmerker hun fikk :) )... med et tynt lag nysnø på.

Guest Anonymous

Det burde kanskje stått rendølinne da storebror fremdeles er lite bevandret på forumet :)

Garasjebroder´n er så ivrig at det ligner ikke noe, men det blir i alle fall garasje :)

Blir det kanskje Hestbrepigg til vinteren, Erik...?