Gå til innhold
  • Bli medlem

Juleværet 2013


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Første jul uten snø her på Evje siden år 2000, desverre.

Det lille som har ligget her forsvant nå med flere varmegrader og styrtregn.

Når broa mi over Bobekk forsvinner under vann er det 5 års flom.

God Jul, med håp om bedring............ :hmm:

 

Tatt fra sovværelsevinduet: 24.12.13 @ 14:00

 

 

 

qm1e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stormflo i Åna-Sira kombinert med mye vann i elva, men heldigvis tørt og godt i stua :)

 

Mer bekymret for om jeg kommer meg over vidda i morgen. Meldt oppmot liten storm på de høyeste toppene midt på dagen, forhåpentligvis skal det roe seg mot kvelden om værmeldingen stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormflo i Åna-Sira kombinert med mye vann i elva, men heldigvis tørt og godt i stua :)

 

Mer bekymret for om jeg kommer meg over vidda i morgen. Meldt oppmot liten storm på de høyeste toppene midt på dagen, forhåpentligvis skal det roe seg mot kvelden om værmeldingen stemmer.

 

 

Noe vind før en viddetur kan være bra så får snøen satt seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Hufsa...heldig altså, bare å spenne på seg skia og stå ned ;)

 

Her er det grønt. Istedenfor å irritere oss over manglende snø, setter vi pris på at vi kan sykle og gå på tur. Det er i det minste ikke hålke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snø nok! Det har vært kuling og snødrev siden jeg kom hjem på lillejulaften, men i dag er det lite vind og gløtt av sol. Gikk et par timer opp mot Snaueggi på skia i formiddag med Axi og Brime, engelsksetterne til pappa, hvor rypa fremdeles lå i flokker i dokka og vierkjerra etter uveret de siste dagene. Nydelig, aleine med hundene her oppe i forhold til byen hvor jeg jobber og bor ellers. 

For dere som har julenye truger og ski er altså Vest-Telemark stedet :)

God juletid videre til alle!

 

Cathrine Ulvemor :cat:

 

PS!   

Har du fått ny snøscooter til jul, er det eleeeeendig føre, det er ikke engang no vits i å prøve her i mine trakter :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.