Gå til innhold
  • Bli medlem

"Billig" glidelås Fjellpulkenbag


Balle

Anbefalte innlegg

Flesket nå nylig til med en Fjellpulken pulkbag, og ble rimelig overrasket da jeg oppdaget at de har brukt en glidelås til hovedrommet som bare er merket med en "C". Er det noen som har denne bagen, og kan bekrefte/avkrefte at denne glidelåsen vil komme til å ryke relativt tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en slik du mener?

packbag155_1.jpg

Har selv tenkt å skaffe meg en slik, men dersom glidelåsen er bare %&##!!, så kanskje jeg bør revurdere det?? Uansett flott at du deler.

Hei. Det er en sånn en, ja. Glidelåsen trenger ikke å være dårlig, de bruker samme merke på sekkene sine også. Har hatt en 40-liters i ett år nå, og det har gått bra. Dog vil det bli en helt annen belastning på bag-glidelåsen, så er litt skeptisk. Synes det er litt unødvendig å bruke ukjente glidelåser på et ellers topp produkt, det kan ikke være mange kronene de sparer på det. Så lenge YKK og Opti lager fenomenale glidelåser, er det unødvendig å drive å dille med disse, ihverfall på en så viktig lukking som denne. Men, det er bare å prøve det, regner med at Fjellpulken er seg sitt ansvar bevisst hvis glidelåsen skulle ryke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er en sånn en, ja. Glidelåsen trenger ikke å være dårlig, de bruker samme merke på sekkene sine også. Har hatt en 40-liters i ett år nå, og det har gått bra. Dog vil det bli en helt annen belastning på bag-glidelåsen, så er litt skeptisk. Synes det er litt unødvendig å bruke ukjente glidelåser på et ellers topp produkt, det kan ikke være mange kronene de sparer på det. Så lenge YKK og Opti lager fenomenale glidelåser, er det unødvendig å drive å dille med disse, ihverfall på en så viktig lukking som denne. Men, det er bare å prøve det, regner med at Fjellpulken er seg sitt ansvar bevisst hvis glidelåsen skulle ryke...

Sant nok. Ser for meg at denne vil bli sprengt til det ytterste til tider. Grunnen til at jeg vurderer en slik, er at pr. nå har et selvlaget trekk av bevernylon på pulken. Fungerer greit det også, men kunne være så himla greit å dra hele bagen inn i teltet/ lavvoen og la pulken bli igjen utenfor. Blir litt enklere å holde orden på ting dersom jeg kjenner meg selv rett. Er spent på om noen med erfaring om denne svarer. Ellers får du har god tur i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.