Gå til innhold
  • Bli medlem

Holmeslet Backwood erfaringer


Norstorm

Anbefalte innlegg

Takk for redegjørelsen din om valg/grunner for å velge som du gjør, og jeg har ingen problemer med å følge din logikk.

Nå var den en gang slik at du kom med det jeg opplevde som en påstand som jeg i mitt forrige innlegg prøvde forsvare. Jeg kan ikke se i din siste post at dette er tatt opp. Min påstand er fremdeles at ytterdelen på Venus'en er høyere enn på ytterteltet på Backwood.

 

Grunnen til at jeg trakk fram dette med adkomst som noe jeg opplever som et pluss med Venus, og som en av flere grunner til at jeg ikke valgte Backwood, er nettopp det aspektet at jeg slipper å krype inn. Jeg slipper også å dra inn våte klær da disse kan henges i forteltet. Nå kan jo dette løses enkelt på vinterstid ved å grave seg ned i forteltet på Backwood. Samme gjelder for Venus. Sommerstid synes jeg det er behagelig å kunne henge vått utetøy i forteltet.

 

Det andre jeg nevnte var at jeg opplevde Backwood som mer "innelukket". Dette er smak og behag, men fremdeles min opplevelse, men ikke en fasit eller angrep. For meg er to innganger en løsning som gir meg flere valg enn et. Dette gjelder adkomst, bytte av fortelt ved vindskifte, lufting, utsyn, to på tur med hver sin inngang, hunden har sitt rom, hvert vårt hull under isfiske i dårlig vær osv.

 

Det viktigste er at vi begge er fornøyd med våre produkter, og som er tilpasset vårt bruk.

 

Som en tilføying til trådstarter så bør også Exped Orion 3 vurderes. dette er lettere en Venus 3, og mer vindstabilt på grunn av at tverrstanga går helt ned på hver side av teltet. Minuset, slik jeg ser det, er da at man ikke kan åpne begge sider fult opp.

 

Nikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Jeg har 8-9 års erfaring med Backwood. Kort fortalt: Hvis du er interessert i komfort og kvalitet så trenger du ikke lete lenger. Holmeslet Backwood er svaret på begge. Skal du ha et lite og ultralett telt er ikke Backwood teltet du skal kjøpe. Når det er sagt så har jeg aldri vært i tvil om hvilket telt jeg skal ha med meg på tur. Jeg har et tomannstelt som veier 1,7 kilo, samt et tunnelltelt fra Helsport (ukjent vekt), men det er ALLTID Backwood jeg pakker i sekken, sommer som vinter. Teltet har vært brukt på blant annet Saltfjellet, Hardangervidda, Rondane, Dovrefjell og i Nordmarka. Det har stått støtt i vindstyrker over 20 ms (sjekket på vindhistorikk på yr.no), men er antageligvis mer utfordrende å sette opp under slike forhold enn feks Helsport Svalbard. Men har du trent på å sette opp teltet riktig, så er heller ikke det noe problem. Teltet har mange barduneringspunkter (de nye modellene har enda flere enn modellen jeg har), og du blåser nok bort før teltet blåser ned...

 

Det blir sagt at Backwood er verdens største tomannstelt. Om det er riktig vet ikke jeg, men jeg har mange overnattinger med 3 feite mannfolk i teltet, pluss ei slank Huskeytispe. Plass er ikke noe problem. På langturer med flere i følget er alltid Backwood'en samlestedet. Vi har vært opptil 7-8 personer som har lagd fellesmiddag i teltet, uten at det opplevdes som trangt. Prøv det i et tomannstelt fra Helsport eller Hilleberg!

Tørke og kokemulighetene er fantastiske, men jeg anbefaler å bestille med "loftet" som ekstrautstyr. Det hjelper på å holde varmen nærmere bakken når du fyrer. Og fyring og matlaging gjør du selvsagt INNE i teltet - helt trygt - og veldig sosialt!

De som har kjøpt telt etter at de har vært på tur med meg har alle kjøpt Holmeslet. Det er ikke tilfeldig!

 

PS: representanter fra Holmeslet kan ta kontakt på mail for kontonummeret mitt! :)

 

Så da kan jeg trygt bestille backwood når det jeg trenger er et telt der det er plass til 3 pers på 175?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.