Gå til innhold
  • Bli medlem

Forest Anojakka 2 - tanker eller erfaringer?


Gabs88

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg synes den virka i overkant dyr sammenlignet med andre produkter på markedet. Non-Stop har vel ofte god kvalitet, men manglende ventilasjon som du trekker fram er et minus etter mitt skjønn. Personlig er jeg ikke fan av isolerte skallklær, særlig ikke hvis det er tanken at det skal brukes i bevegelse, og spesielt ikke uten mulighet for god gjennomlufting. Jeg produserer en del varme i aktivitet, og da er mulighet for utlufting alfa-omega, ellers blir det bare klamt og jævlig. Å løfte nedre del av jakka over lårhøyde vil ikke hjelpe meg særlig i så måte, så det er ikke en løsning jeg har kjempetro på mht. lufting/temperaturregulering.

Oppsummert virker det ikke som et plagg jeg selv hadde gått til innkjøp av, da det på en måte prøver å være for mye samtidig, og faller litt mellom stolene for min del. Som et rent post-plagg kan jeg se nytten av det da, men fortsatt nokså dyrt for et lite universelt plagg, synes jeg. Basert på plaggets utforming med linsebeskytter og sitteunderlag er det nok i hovedsak tiltenkt posteringsjakt, antar jeg, selv om det står at den også skal funke bra i bevegelse. Men da er det jo billigere med en isolert fjellduk. Men nå driver ikke jeg med posteringsjakt, så skal ikke uttale meg for bastant om det. Det er nok kanskje også en stor del av grunnen til at jeg ikke ser helt hvilke problemer dette plagget løser, eller hvilke mangler det utfyller, sånn egentlig.

Endret av Måssåbjønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Måssåbjønn said:

Det er nok kanskje også en stor del av grunnen til at jeg ikke ser helt hvilke problemer dette plagget løser, sånn egentlig.

Tanken min er at det blir noe midt i mellom fjellduk og regnjakke. Som kan være komfortabelt å ha på seg på seg på feks fisketurer i fjellet utover høsten. Hvor aktivitetsnivået er relativt lavt men man står veldig utsatt for været.

 

Liker også tanken på lufting via romslighet og skorsteinsprinsipp, ser for meg at det kan gi god komfort i lange dager med dårlig vær 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.