Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om flere garmin kart på ett SD kort


NJB

Anbefalte innlegg

Hei,jeg skal kjøpe meg noen Garmin Topo Premium kart og ser man kan få flere kart på ett SD kort,det jeg da lurte på er om hva skjer om SD kortet slutter å virke eller man mister kortet,vil da alle kartene være tapt,eller kan man kopiere dem på egen maskin før man putter dem i gps`n i tilfelle de skulle bli ødelagt/mistet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke og kopiere kart til PC,du får dem opp i BaseCamp når Gpsen er tilkoblet PCen,evnt.sette SD kortet i PCen.

Jeg har Topo Experience på intern minnet til Gps,lasta ned fra Garmin.Må også kobles til dataen når jeg skal se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,så om SD kortet går i stykker med f.eks 4 kart så har man tapt alle kartene og må kjøpe nye kart? Kanskje like greit å kjøpe kart områdene på hvert sitt SD kort,selvom det koster litt mere kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ok,så om SD kortet går i stykker med f.eks 4 kart så har man tapt alle kartene og må kjøpe nye kart? Kanskje like greit å kjøpe kart områdene på hvert sitt SD kort,selvom det koster litt mere kroner.

Jeg har Topo Premium kartene fra Stavanger og Hardangervidda på 2 forskjellige brikker. Kjekt når man går i området som ligger mellom begge 2. Skal man da ta med begge i sekken og risikere å miste den ene under bytting med kalde fingre? Jeg løste det med at jeg lånte vanlig Topo GPS kart (1:50.000) fra en kamerat og la inn det aktuelle overgansområdet fra Hardangervidda på GPS via Mapsource. Sammen med brikken som har Topo Premium kart går dette greit.

Ser at å kjøpe bare Topo kart (1:50.000) er billigere og mer fleksibelt enn Topo Premium (1:20.000) brikkene. De vanlige printede turkartene fra Ugland er jo også på 1:50.000 så jeg føler de er greie nok på GPS også. Dermed ble neste GPS kart kjøpt i 1:50.000 på CD istedenfor Topo Premium fra Østerdalen. Har forresten funnet ut at Topo Premium kartene er på 1:50.000 midt på Hardangervidda og Jotunheimen og ikke 1:20,000. Oppløsningen på 1:20.000 er det kun langs veiene på de kartene. Sikkert slik i andre områder som også har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.