Gå til innhold
  • Bli medlem

Lowa - Erfaringer?


Oz

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hvilke erfaringer har forumet med fjellstøvler og sko fra Lowa?

Tenker på både jaktstøvler, fjellstøvler, lave sko+++

Hvilke kan feks. sammenlignes med Alfa Walk King (som er en sko mange har et forhold til)?

Sier takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde et par lave Lowasko i mange år og synes de var utrolig gode. Gode på foten og slitesterke. Skal ikke begi meg ut på å sammenligne med noen, fottøy finnes det mye av og det er heldigvis flere som lager både behagelige, gode og slitesterke saker. Dessuten er oppfatningen ganske så individuell og tar en seg ikke god nok tid ved prøving kan en jo bomme selv også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har et par Lowa fjellstøvler, de er dessverre ganske så utslitte nå, men jeg har ikke hjerte til å kaste dem(ca 6 år gamle) :shock: . Utrolig gode å gå med, men mine har kanskje litt myk såle for bare steinrøys og så var de dyre i innkjøp :???:.

Hilsen fra

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden, men mine første fjellstøvler var fra Lowa. Jeg tror det var klasse A/B og jeg fikk nye gangsår for hver dag jeg gikk. Det var på grunn av at sålen bøyde seg rundt hver eneste stein. Etter dette paret har jeg lært å kjøpe sko med stivere såle og det hjalp. Jeg tror ikke det var et spesielt Lowa problem, men heller feil sko for typen terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere Alfa støvler og de var brukbare, men ikke særlig gode når man gikk i skrått terreng, langs en fjellskrent f.eks. Nå har jeg et par Lowa og de er helt vidunderlige. Sitter som støpt på foten, tåler utmerket å gå i skrått lende og har ingen gnagende punkter. Det hele koker vel ned til å finne støvler som passer skikkelig godt. Jeg kommer i alle fall til å sjekke Lowa også når disse støvlene nærmer seg å bli utslitte, foreløpig har de litt igjen før det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å ta disse inn i sortimentet i butikken jeg jobber. Agenturet blir overtatt av en av våre leverandører, og de er ivrige.

Hvilke modeller er etter deres mening mest aktuelle for vårt friluftsliv? Både det litt ekstreme og det mer folkelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bruker Alfa Bever Grip, men har også erfaring med Lowa Tibet Pro GTX, som opererer i samme sjikt som førstnevnte støvler. Fordelen med Tibet Pro GTX er at de er veldig lette i vekt. De har også god komfort og virker å være vanntette om man behandler de riktig. Ulempen er at de er stive i pris (dyrere enn Alfa), samt at jeg personlig synes sålen er betydelig glattere enn Alfa Bever Grip sine. Den samme tilbakemelding har to stk i min familie, som eier og bruker Tibet Pro GTX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Alfa Bever Grip, men har også erfaring med Lowa Tibet Pro GTX, som opererer i samme sjikt som førstnevnte støvler. Fordelen med Tibet Pro GTX er at de er veldig lette i vekt. De har også god komfort og virker å være vanntette om man behandler de riktig. Ulempen er at de er stive i pris (dyrere enn Alfa), samt at jeg personlig synes sålen er betydelig glattere enn Alfa Bever Grip sine. Den samme tilbakemelding har to stk i min familie, som eier og bruker Tibet Pro GTX.

Takk for tilbakemelding! Nyttig å ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.