Gå til innhold
  • Bli medlem

Forholdene 22. september


REJOHN

Anbefalte innlegg

Som mange andre hadde vi et fantastisk vær på turen fredag/lørdag.

Vår tur gikk (som vanlig) i Frafjordheiene.

Det var fortsatt sørpe og vått, og øverst var det et lite lag snø, Alt dette ble oppveid av et fantastisk vær på tilbaketuren lørdag. Skikkelig champanjeluft, klar og frisk, og det var mulig å se milevis.

Det hadde vært kjekt om andre kunne legge ved noen bilder, slik at vi fikk et bilde av forholdene rundt om denne helga.

post-1073-0-88362700-1348329562_thumb.jp

post-1073-0-54116900-1348329579_thumb.jp

post-1073-0-30387100-1348329619_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk en ettermiddagstur 22.9 opp til fjells. Hadde tenk å bare gå rundt et fjellparti, men endte med å gå lenger og lenger opp i myra og opp et gjel og når en har gått langt nok oppover er en oppe på fjellet. Skremte opp fire ryper nedom varden. Flott at noen har overlevd jakta. Bildene er tatt med mobil så så som så kvalitet..

post-8554-0-26973400-1348563392_thumb.jp

post-8554-0-83210400-1348563433_thumb.jp

post-8554-0-58021900-1348563453_thumb.jp

post-8554-0-87096200-1348564357_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tur var til Fetjafjell i Nes. Dette er 1205 eller 1210 moh hvis jeg husker rett. De to siste bildene i mitt forrige innlegg er tatt likt og er samme motiv. De er mot nord (Hemsedalsfjell og Jotunheimen bak Fetjadalen.

Første snøen kom 19. sept og andre kom i dag 25. sept. Håper det går noen mnd til den legger seg...

post-8554-0-16343500-1348576213_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tur var til Fetjafjell i Nes. Dette er 1205 eller 1210 moh hvis jeg husker rett. De to siste bildene i mitt forrige innlegg er tatt likt og er samme motiv. De er mot nord (Hemsedalsfjell og Jotunheimen bak Fetjadalen.

Første snøen kom 19. sept og andre kom i dag 25. sept. Håper det går noen mnd til den legger seg...

Flotte forhold.

Det er mer stein nede hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer nå på hvordan forholdene er rundt omkring denne helgen også jeg. Her var det 16 grader i skyggen hjemme hos meg og når jentungen ville besøke besteforeldrene en tur var jeg snar til å ta en kjapp trimtur til fjells. Shorts og skjortetemp helt til topps, men snødekte fjell innover Trollheimen.

post-3450-13489275832935_thumb.jpg

post-3450-1348927599361_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer nå på hvordan forholdene er rundt omkring denne helgen også jeg. Her var det 16 geader i skyggen hjemme hos meg og når jentungen ville besøke besteforeldrene en tur var jeg snar til å ta en kjapp trimtur til fjells. Shorts og skjortetemp helt til topps, men snødekte fjell innover Trollheimen.

Korte bukser? 16 grader? i slutten av september? På fjellet?

Dette er nærmest ukjent for meg, i hvert fall i år. Jeg tror jeg har brukt kortbuksene to ganger.

I dag var det under 5 grader, sludd, men heldigvis ikke mye vind. Det var nedbør stor sett fra jeg startet til jeg var tilbake ved bilen.

En stopp på Blåfjelenden med tørk av klær og litt varm te, gjorde godt.

Men utsikten fra vinduet på hytta er fantastisk. (Bildet nekte å bli med.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stølsheimen, for en uke siden. Ved ca 500 moh begynte snøen, og nærmere Vardadalsbu ved ca 920 moh vasset vi i nesten 50 cm snø!

Vi måtte snu og gå en hel*etes lang vei hjem igjen. Gikk hjemmefra kl 8 om morgenen, og kom hjem igjen kl 3 om natten. Da var jeg SLITEN etter å ha vasset i dyp tung snø i timesvis med sekk. For vi hadde jo god tid, og skulle nå frem. Skulle ha snudd lenge før vi gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte bukser? 16 grader? i slutten av september? På fjellet?

Dette er nærmest ukjent for meg, i hvert fall i år. Jeg tror jeg har brukt kortbuksene to ganger.

I dag var det under 5 grader, sludd, men heldigvis ikke mye vind. Det var nedbør stor sett fra jeg startet til jeg var tilbake ved bilen.

En stopp på Blåfjelenden med tørk av klær og litt varm te, gjorde godt.

Men utsikten fra vinduet på hytta er fantastisk. (Bildet nekte å bli med.)

Det var veldig fint i dag. Ikke så uvanlig med slike temperaturer her, har vært borti det før, men det kunne like fort ha vært frost og kaldt.

Men jeg kan legge til at det var en liten haglbyge på tur ned av fjellet, men temp.måleren på bilen viste fra 14 til 17 graderda jeg kjørte hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.