Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakke sammen stangen, lavvulight ?


Phaser

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra xxl med ny lavvolight. pris 2699 både nett og butikk men i kassa gikk det inn på 2500. :) Aner ikke hvorfor og spurte ikke heller. Men jeg prøvde å sette opp stanga for å se hvor høyt det var, og når får jeg ikke pakket den sammen igjen. Den tynneste går jo ikke helt inn i den nest tynneste hverken den ene eller andre veien?

Sikker jeg som er dum men uansett ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er litt klønete, ja. Prinsippet er at du begynner med den lengste og bredeste og alltid trer stengene inn med den glatte enden først og fra den siden der forrige segment var glatt. Med andre ord trer du fra annenhver side.

Var det forståelig tro? Vanskelig å forklare det godt, og jeg hadde noen forsøk før jeg fikk orden på dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser på stengene, unntatt den tynneste, at det er "ringer" i den ene enden. begynn med den største. Så trer du neste inn med ringene motsatt vei. Slik gjør du til alle stenger er inne.

Eks hold ringene på den største vannrett mot venstre. Ta neste tykkelse, holde ringene mot høyre. Tre stang inn i den største fra høyre mot venstre. Neste blir da å holde ringene mot venstre og tre inn i den neste tykkeste fra venstra mot høyre.

Ble et par forsøk første gangen her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Prøvde ikke så mye i går kveld men fant ut av det nå. Ledd som er kortere gjør at det går opp med det tynneste som ikke kan trees helt inn i den nest tynneste. Og det passer når man trer annenhver gang :)

En annen ting. De hadde ikke igjen bunn til det. Hvordan festes bunnen til lavvo og hvor tett blir det langs kantene? Bare lurer på om det er like dumt å klippe til en bit med pressening til å bruke under soveplassen. Er dog ikke sikker på om jeg beholder den enda. Må se den oppslått først, men det bør vente til det er litt tørrere ute om jeg skal benytte meg av 100dagers åpent kjøp. Tenkte til bruk av 1-2 voksne pluss 2 barn (i dag 1 og 4 år) og som solotelt. Som solo fungerer det sikkert strålende men er usikker på plassen når vi blir 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duk klipses fast med klips i alle hjørner. Det blir ikke helt tett, mangler vel 10cm eller noe. Dog synes jeg det er praktisk. jeg har bikkja med som regel. Siden lavvu ikke er tett slik som et innertelt greier hu stikke ut mellom duk og bunn. Er jeg steder hvor det er mye "spennende" for henne så skrur jeg et jordanker i bakken i den glippa så kan hun ligge bindt. I tillegg kjekt om vintern hvos man våkner på natta og må pisse.

Bare rulle seg ut på siden, løsne ett klips, banke ett høl i snøen og pisse der. Så skuffe over litt ny snø og klipse på bunn igjen. Slipper en stå opp eller bruke flaske.

Går sikkert greit å bruke presenning. Vel noen som bruker fjellduk og slikt også.

Jeg har brukt min både alene med bikkja og sammen med en kompis og bikkja hans. Så 2 voksne og 2 bikkjer inkl bagasje går greit i min hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.