Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble sammen pakkpulk og barnepulk erfaringer?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å koble sammen en pakkpulk og en barnepulk? 

Jeg har en Acapulka pakkpulk og en fjellpulken barnepulk. Hvis jeg skal på vinter/vårtur med barn kunne det vært ei interessant løsning å koble disse i serie. Er det noen som har en god teknikk på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort dette, dog med en annen pakkpulk enn din.

- Barnepulk med ekstra dragfester i bakenden.

- Kopi av pulksammenkoblingen fjellpulken selger. Lagde min selv.

- Dragfester på pariser brett.

FB_IMG_1706399243538.thumb.jpg.42791fc3b844254f17a224390d8748f8.jpgRelativt tung opppakkning. Påsketur med 2.5åring i Femundsmarka.FB_IMG_1706187324957.thumb.jpg.6c42e5e1e3460f3335c3cedfbdc088c0.jpgLagde min i stål, mulig FP sin er i aluminium. 20240128_010014.thumb.jpg.9aa03bdbfa12edb97f8bb52e559d54dc.jpgFungerte overraskende bra, ingen betenkeligheter med systemet. Kjørte til tider relativt fort med hund foran. 20240125_134120.thumb.jpg.dbe8eba90a1a4f446476d0bc9b9cf94b.jpgJeg har forsterket innfestningene på baksiden av dragfestene med aluminium plater. Gjorde samme på barnepulken også. 

Nå vet jeg ikke hvilken acapulka du har og hvordan den vil være å feste dragfester på for en slik løsning.

For meg føles det mest naturlig å barnepulken etter meg så en pakkpulk festet i barnepulken. Kjedelig for kid'n å sitte å stirre inn i en pakkpulk på tur. 

Endret av Kristoffer Sandnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant løsning! 

Jeg har Acapulka expedition tour 135. Jeg så i utgangspunktet for meg at det beste vil være å ha den letteste pulken (barnepulken) bakerst? Jeg har ikke hund og må trekke hele lasset sjøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du så tv-serien Mina og meg så bruker de barnepulk først så pakkpulk. Samme type sammenkoblingen med dragfester og leddet kobling.

Guttungen var bare 2.5år i fjor så det var begrenset hvor mye han gikk på ski. Men der det var hardt og flatt gikk han en god del ved siden av meg på beina. Da vekslet han med å gå å sitte frempå pulken.

Hunden har ingenting med hvilke pulker som er først eller sist, hunden har heller ikke vært ned på alle turene vi har brukt denne løsningen.

Hvis du setter pakkpulken først så blir ungen sittende å se nn i pakkpulken. Det er enklere å snakke sammen når barnepulken er nermest og man har god oversikt over ungen å hvordan den sitter/sover gjennom turen. Hadde jeg hatt pakkpulken først hadde jeg mistet oversikten over hvordan det sto til i barnepulken.Screenshot_20240128_111600_Instagram.thumb.jpg.1440a50a9672612b382206f17413259e.jpgsamme løsning.

https://www.instagram.com/reel/CrWXsXBPuVh/?igsh=MW02MHpvNDc0emJwYg==

https://www.instagram.com/reel/CqrFPUuP-Zu/?igsh=YTNtcjNmaGU1MTB0

Her er to snutter av pulkene i sving 

Endret av Kristoffer Sandnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært snakk om å benytte to pakkpulker etter hverandre hadde jeg nok bare brukt tau.

I barnepulken sitter det en unge som skal ha det meste komfortabelt. Ved å benytte en slik fast kobling vil det bli mindre rykk og kræsj fra pulken bak. Jeg vil også tro det er en mer stabil løsning mot velt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.