Gå til innhold
  • Bli medlem

Truger til en på 60 kg


Friluftspappa

Anbefalte innlegg

Som nevnt veier jeg 60 kg med litt grus og sand i lommene, og har korte bein.

-Og jeg skal kjøpe meg truger.

Og da lurer jeg på om jeg skal gå for 25 eller 30 tommer i lengde?

I all hovedsak vil trugene bli brukt til rekreasjon/mosjonering med lett oppakning, delvis i bratt lende.

Og jeg kommer nok til å gå for Tubbs.

Dette er hentet fra en viss nettbutikk:

Tubbs Journey 4wd 25 - Bæreevne - 55 - 90 kg.

Tubbs Journey 4WD 30 - Bæreevne - 70 - 110 kg.

Om hælløfteren og mer aggresive skareklør er verdt de ekstra kronene i forhold til enklere modeller er jeg usikker på. Jeg tror iallefall jeg kommer til å sette pris på hælløfteren...

30 tommerne er bare 100 kr dyrere, men de veier 300 gram mer.

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noe grunn til ikke å velge 30. Bæreevnen som er oppgitt sier egentlig ikke så mye. Det er snøforholdene som bestemmer. Hva er vanlig snø der du ferdes mest? Her jeg bor er det som regel ikke skare før slutten av sesongen for eksempel.

Hadde jeg kjøpt i dag så hadde jeg nok valgt Journey pga hælløfter og bindingene. Jeg kjøpte før de kom på markedet og det ble Atlas 12 den gangen. Syns bindingene på journey ser bedre ut, uten å ha prøvd de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å velge Tubbs er en klok avgjørelse, og jeg ville valgt 30" til ditt bruk.

Joda, den veier 300 gram mer enn 25" utgaven, men den flyter også langt bedre så det hele går egentil opp i opp for å si det slik.

Selv bruker jeg Tubbs Mountaineer i 36" til rekreasjon, mosjon, langturer med 30kg på ryggen i skikkelig bratt vestlandsterreng.

Jeg er 189cm høy og veier mellom 90-110kg, alt etter årstid og turplaner ;o)

så velg Tubbs Journey 4WD 30", og du blir en "happy" trugegåer.

God trugetur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, valget falt på 25" Tubbs Journey.

Som sagt blir trugene brukt til rekreasjon og for å holde formen ved like som et alternativ til ski og sykkel.

Skal jeg og gutten på overnattingstur som krever mer oppakning bruker vi Fjellpulken. Det tror jeg kommer til å fungere bra.

Jeg er av den typen som angrer meg etter en slik handel. Hadde jeg gått for 30" ville jeg angret meg "på at jeg kjøpte for stort", og nå er det vice versa.

Angreretten varer i 30 dager:-)

Slepetruger vil nok ikke passe til min bruk, da det like godt kan bli en tur om det er skareføre. Snøforholdene er mildt sagt svært varierende, og synker jeg for dypt tar jeg det som ekstra trening :lol:

Jeg kikket på flere merker, men Tubbs passet lommebok og magefølelsen best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.