Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur for alle?


anders89

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært på kanotur de siste 3-4 årene og har vært i Femund(røros) 2 ganger, derfor ønsker jeg og finne nye omeråder som jeg kan padle i. Vi er en gjeng på litt over 15 personer, med aldersforskjell fra 7-50 år. Vi paddler i både kajak og kano.

Ønsker gjerne at området ikke er så langt unna trønderlag, siden vi alle bor i trondheim omegn. Gjerne med noen lette stryk eller bare elv :lol:

mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grimsa i Grimsdalen er fin. Lett padlbar hele veien fra ca 4km ovafor Grimsdalshytta og til litt ovenfor der Haverdalsåa kommer inn.(ca 2mil) Bæring forbi juv. (padlbart for dyktige padlere utenom kort dropp.) Grei padling ned til rett ovenfor krapp sving. Derfra 50/50 bæring og padling til nedenfor Fallfossen. Fra Fallfossen ned til veien er det delvis frisk padling. Videre nedover er det bæring forbi Sætri, ca 5-600m. 2 Korte bæringer nedenfor Sætri. Og en bæring på 5-600m ved nedre fallfossen. Så kosepadling ned til Grimsbu.Totalt ca 47km elv. 3-4km bæring. Kanotralle en fordel ettersom 2/3 av bæringene kan gå på vei.

På norgeibilder er det aller meste av bæringene synlige som hvite områder i elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.